اهل سنت خراسان شمالی: ملت ایران در برابر فتنه دشمنان خواهد ایستاد


اهل سنت خراسان شمالی: ملت ایران در برابر فتنه دشمنان خواهد ایستاد

بجنورد - ایرنا - مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت خراسان شمالی اعلام کردند: ملت بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی هر زمان احساس کند خطر و تهدیدی از سوی دشمن، متوجه نظام اسلامی شده، به صورت خودجوش وارد عرصه شده و هوشیارانه در مقابل فتنه‌گری دشمنان خواهد ایستاد.

آنان روز شنبه و در آستانه ۹ دی، که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام، با صدور بیانیه ای افزوده اند: ۹ دی، روز همبستگی ملت ایران در برابر دشمنان و تجلی زیباترین جلوه بصیرت، ولایتمداری، صحنه های شورآفرین وحدت و یکپارچگی امت ولایی ایران اسلامی است.

علمای اهل سنت ترکمن خراسان شمالی با گرامیداشت این روز به عنوان مظهر اتحاد و انسجام ملت ایران، با اشاره به شکست دشمنان در برابر قدرت دفاعی کشور، آورده اند: آنچه که می باید مورد توجه قرار گیرد، موقعیت کنونی و قدرت منطقه ای و امنیت کشور ایران است که موجب ناکامی استکبار جهانی در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان شده است.
آنان در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده اند: ما از همان ابتدا آنانی را که قصد دارند به نظام مقدس جمهوری اسلام ایران خللی وارد کنند، با قاطعیت محکوم می کنیم و باور داریم که بدون شک مکر و حیله دشمنان همانند تروریست هایی که قصد ایجاد ناامنی در ایران را داشتند، دامن خود آنها را گرفت.
مدیران حوزه های علمیه اهل سنت خراسان شمالی، تاکید کرده اند که اهل سنت این خطه نیز همچون سایر آحاد ملت شریف ایران اسلامی برای تجلیل و گرامیداشت ۹ دی، همانند سال های گذشته حضوری گسترده خواهند داشت.
۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان