از فساد جنین شناس وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری


پول نیوز - فرزند عباس آخوندی وزیر راه پیشین، به اتهام کارچاق کنی و تخلفات مالی بازداشت شد. این مهم ترین خبر چند ماه اخیر پس از تراژدی بنزین 3000 تومانی بود که بار دیگر موضوع ژن خوب ها و آقا زاده ها را در کشور زنده کرد.

از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری

به گزارش خبرنگار پول نیوز، اقتصاد ایران سالهاست که از پدیده دلال بازی و واسطه گری رنج می برد. بعد از انقلاب بسیاری از فرزندان مسئولان بعنوان واسطه هایی مهم جهت پیشبرد امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از طریق پدران خود وارد صحنه شدند و پدیده ای به نام “آقازاده ها” در ایران شکل گرفت.
این پدیده به خصوص بعد از سال ۱۳۶۸و دوران به اصطلاح سازندگی که با پروژه های عظیم اقتصادی همراه بود، گسترش پیدا کرد و در راس آنها هاشمی رفسنجانی با سپردن پروژه های اقتصادی به فرزندان خود، طبقه مرفه آقازاده ها را شکل دادند.

آن زمانی که فساد و چپاولگری آقازاده ها همه سیستم اقتصادی و اجتماعی ایران را تحت الشعاع قرار داده بود و وجدان جامعه به شدت به این قضیه می تاخت، رهبر معظم انقلاب دستوری برای مقابله با این پدیده صادر نمودند اما؛ در عمل نسخه دیگری به اجرا گذاشته شد.

به صورتی که در عمل یک نوجوان در تهران به خاطر سرقت ۷۰هزار تومان به زندان می افتد اما؛ دانه درشت ها و آقازاده ها که کل اقتصاد مملکت را غارت نمودند در پناه قدرت سیاسی پدران خود در مصونیت کامل به سر می برند و احیانا اگر به خاطر برخی رقابت های سیاسی زیر پای یک نفر را خالی می کنند دادگاهی فرمایشی برای وی تشکیل می دهند که در نهایت به تبرئه وی می انجامد.

متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با این پدیده زشت، همچنان ردپای آقازاده ها و ژن های خوب مسئولان در چپاول سفره انقلاب مشهود است و متاسفانه این موضوع به یک سرطان بدخیم تبدیل و بلای جان کشور شده که هر روز این قامت اقتصاد ایران را نهیف تر می کند.

این ماجرا هر از گاهی مانند زخم کهنه سرباز کرده و برخی‌ها پرچم عدالت را برافراشته می کنند اما؛ دوباره بعد از یک جریان هیجانی به خواب زمستانی رفته و از ذهن ها پاک می شود و این آقازاده ها هستند که دوباره جولان خودشان را برای غارت آغاز می کنند.

غلامحسین محسنی اژه ای،معاون اول کنونی قوه قضاییه، سالها قبل عنوان کرده بود که برخی بزرگان چنان تعلق خاطری به فرزندان خود دارند که حتی از منافع نظام هم چشم پوشی می‌کنند؛ بطوری که آنان حتی گزارش رسمی درباره فساد مالی فرزندان خود را نمی‌پذیرند و در صدد توجیه و یا رفع اتهام با استفاده از هر رانت و دور زدن قانون می شوند.
از این رو دستگاه های امنیتی و نظارتی هم با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب با رصد و پیگیری توانسته اند بر جولان این افرادچیره شوند اما؛ به دلیل وسعت این اتفاق هرروز این غده سرطانی بزرگتر از قبل می شود.
از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری
عباس آخوندی، وزیر پر حاشیه و جنجالی دولت تدبیر و امید، به خاطر فرزندش بار دیگر سر زبان ها افتاده که جدا از پرونده آقازاده اش، حالا داغ دل منتقدان را درباره قطار تبریز و مسکن مهر و خیلی موضوعات دیگر زنده کرد.
چندی پیش برابر اعلام برخی رسانه ها دستگیری ژن خوب وزیر سابق راه (عباس علی آخوندی) که ثروت وی در محافل غیر رسمی زبانزد است به همراه شخصی بنام شهرام اجتهادی که خود را متصل به جریان ژن خوب همین وزیر کرده بود و به عنوان مشاور وزیر در وزارت راه فعالیت می کرد در صدر اخبار قرار گرفت که هردو متهم به کارچاق کنی و رانت دستگیر شدند.
از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری
براساس آنچه تاکنون در تحقیقات مشخص شده، فرزند آخوندی بنام " محمد مهدی آخوندی" در یک فقره فقط از محل واگذاری پروژه پردیسان قم، ۵۰۰ میلیارد تومان منتفع شده است؛ همچنین این فرد بر اساس روابطی که داشته، از یک نهاد و سازمان، ساختمانی به ارزش ۴ میلیارد تومان در یکی از مناطق شمال شهر تهران را ۳۸۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

سوال اصلی اینجاست که اگر فرزند آخوندی دست به کارچاق کنی در این وزارتخانه زده است به پشتیبانی و با حمایت چه کسی این کار را کرده و در زیر مجموعه مدیریتی پدرش چه اختیاراتی داشته که دست به چنین اقداماتی زده است؟
از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری
گفتنی است طبق آمار واصله فرزند عباس آخوندی در شرکت های گردشگری،‌ هتلداری، ساخت و ساز و مدیریت و مشاوره تولید، فعالیت گسترده دارد و شرکت توسعه خدمات مالی ایرانیان و خانه عتیق زند پارس و موسسه زندگی بخش کارآمد، بخشی از فعالیت های وی محسوب می شود.
از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری

عباس آخوندی در زمانی تصدی خود در وزارت راه و شهر سازی، گفته بود که یکی از اعضاء خانواده وی (محمد مهدی احمد آخوندی) از دانشمندان ایران در حوزه جنین شناسی محسوب می شود و مدعی شده که در دولت احمدی نژاد، می خواستند برای او بادیگارد تعیین کنند، اکنون این آقای دانشمند به همراه شهرام اجتهادی، مشاور سابق رئیس جمعیت هلال احمر در امور ارتباطات، بازداشت شده است.
سوال دوم هم اینجاست که این آقای دانشمندی که آقای وزیر مدعی شده است دانشش چه ارتباطی به ساختار عمرانی دارد؛ نکند در زمان تصدی آخوندی علم جنین شناسی به عنوان ستون اصلی فعالیت های ساخت و سازهای راه و مسکن تلقی می شده است؟
دراین گزارش شماری از فعالیت های کسب و کار اقوام و پسران عباس آخوندی به همراه نمونه هایی از روزنامه رسمی شرکت ها را لیست کرده ایم:
شرکت پارس سینا یاخته
شرکت پویا زیست فناوری سینا
شرکت زیست مهندسی سینا التیام
شرکت پژوهش و توسعه سلامت باروری ابن سینا
شرکت توسعه سلامت هستی
شرکت توسعه سلامت فرشته
شرکت لابراتورهای سینا دارو
شرکت بازرگانی تکن نوین ایرانیان
شرکت خدمات مهندسی شهری و مالی ایرانیان
شرکت خانه عتیق زند پارس
شرکت زندگی بخش کارآمد
شرکت توسعه و بازسازی خانه شیراز
شرکت مدیریت و زیر ساخت ارتکا
.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media (min-width: 1200px) .photo_no_marg_md } @media (max-width: 1200px)and (min-width: 980px) .photo_no_marg_md } @media (min-width: 767px) and (max-width: 980px) .photo_no_marg_sm } @media (min-width: 480px) and (max-width: 767px) .photo_no_marg_ms } @media (min-width: 320px)and (max-width: 480px) } @media (max-width: 320px) }

ح.ع.ت به عنوان یکی از شرکای فرزندان آخوندی، از نقش‌آفرینان جدی مسکوت ماندن طرح مسکن مهر در دوران وزارت وزیر مستعفی است، چرا که مسکن مهر از سال ۸۸ تا ۹۲ موجب کاهش تورم مسکن و در نتیجه کاهش جدی تقاضای مسکن شده و این مساله با منافع شخصی وی که دارای ده‌ها شرکت در حوزه مسکن و ساختمان در کشور است در تضاد بود. منافعی که با فرزندان آخوندی نیز اشتراک داشت.

اصغر فخریه کاشان نیز مذاکره کننده و نفر اصلی وزارت راه و شهرسازی در مذاکرات خرید فله‌ای هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ بوده است؛ سیاست‌های انبساطی اقتصادی وی در دهه ۷۰ به عنوان معاون ارزی بانک مرکزی دولت دوم هاشمی رفسنجانی، تورم را به ۴۹/۵ درصد رساند.
از فساد "جنین شناس" وزارت راه تا پشت پرده رانت نور چشمی وزیر لاکچری
یادگار امام(ره)، مرحوم سید احمد خمینی در آن مقطع زمانی در خصوص وی نوشت: «آقای دکتر کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت، در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکشی ۵ هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیون‌ها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگستر‌ها ریخت.
آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایتکار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیم‌گیری نابخردانه شخص او مربوط می‌شد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»

فخریه کاشان که در گذشته دارای چنین رزومه ای بود در دوران تصدی آخوندی هم به عنوان قائم مقام وزیر و شریک فرزندانش در زنجیره‌ای از شرکت‌های مرتبط و غیرمرتبط با حوزه راه و شهرسازی فعالیت خود را گسترش داد و از رانت حضور عباس آخوندی در مسند وزارت، بیشترین بهره را برد.
اما برای طرح سوال سوم، این مسئله همچنان بی پاسخ است که پشت پرده حضور افرادی مانند فخریه کاشان و دعوت آخوندی ازاین شخصیت‌ها در این عرصه چیست و چرا؟
در نهایت بعد از استعفای وزیر محبوب روحانی از وزارت راه و شهرسازی بسیاری از مردم منتظر محاکمه وی به سبب اهمال کاری‌های او در این وزارتخانه هستند و حالا که گزارش های منتشر شده از بازداشت پسر وی خبر داغ اقتصادی ایران تلقی شده، باید منتظر بود و دید که اگر دادگاهی تشکیل شود، آخوندی در دادگاه حضور می یابد و دفاعیاتی از خود و هم پیمانانش و در نهایت ژن خوب خود در این خصوص ارائه می دهد؟



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا