فرماندار: 10 میلیارد ریال به طرح گردشگری استیل آستارا اختصاص یافت


فرماندار: 10 میلیارد ریال به طرح گردشگری استیل آستارا اختصاص یافت

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار از سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح گردشگری در تالاب استیل این شهرستان اختصاص یافت.

حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از تالاب استیل آستارا اظهار کرد: بخش زیادی از این اعتبار برای ایجاد آبشار مصنوعی در ضلع غربی تالاب صرف خواهد شد و در جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: دو اتاقک پرنده نگری، دو آلاچیق روباز و پل چوبی در بخشی از تالاب ساخته شده و سه مرحله دیگر پل چوبی باقی است تا شهروندان و گردشگران از جاذبه های تالاب استفاده کنند.

وی اظهار کرد: برداشت مصالح از کوه های اطراف تالاب ممنوع است و زباله از تهدیدهای جدی طبیعت آستارا و تالاب محسوب می شود و شهرداری و بخشداری مرکزی به زودی سطل های زباله را در حاشیه تالاب تعبیه خواهند کرد.

فرماندار آستارا از سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست خواست در فرهنگ سازی وآموزش شهروندان برای نگهداری از تالاب ها، نوار ساحلی و طبیعت این شهرستان فعالیت کنند.

تالاب گردشگرپذیر استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در نزدیکی شهر آستارا و حاشیه جاده آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۸۴ به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان گیلان و منطقه شکار ممنوع محسوب می شود.

شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان