هفت طرح سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت مغان اجرا می‌شود


هفت طرح سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت مغان اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از اجرا و در دست اقدام بودن هفت طرح سرمایه‌گذاری با اشتغال بیش از 950 نفری در این شرکت خبر داد.

جلال گلچین روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه شرکت‌های حمل بار پارس‌آباد و نحوه بهره‌برداری از جاده اختصاصی کشت و صنعت مغان افزود: حدود سه میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی برای احداث کارخانه‌های رب ، روغن‌کشی ، کنسانتره ، فرآوری زیتون ، میوه خشک‌کنی ، کنسرو سازی و سورتینگ میوه در نظر گرفته شده که پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد دارند.

او برای مشارکت در توسعه شهرستان اعلام آمادگی کرد و گفت: تمام ظرفیت‌های محلی را فعال کرده و کشت و صنعت را به جایگاه واقعی خود خواهیم رساند.

سرپرست فرمانداری پارس‌آباد نیز در این جلسه بر فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری در کناره‌های دریاچه شهرک و نحوه تسهیل و سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغالزایی شرکت تاکید کرد.

عدالت حاجیپور همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کشت و صنعت برای توسعه شهرستان و ایجاد رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در منطقه گفت: از هر گونه فعالیت در جهت رونق تولید حمایت می‌کنیم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید استعلامات سرمایه‌گذاری را سریع پاسخ دهند تا در روند سرمایه‌گذاری‌ها تاخیری پیش نیاید.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.
طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴ از سال ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر