گاز رسانی به 481 روستا و 13 شهر فارس اولویت امسال است


گاز رسانی به 481 روستا و 13 شهر فارس اولویت امسال است

شیراز - ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: گاز رسانی به مناطق محروم و روستایی استان فارس اولویت امسال دولت در این حوزه است و به منظور تحقق توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی، عملیات گازرسانی به 481 روستا و 13 شهر در این استان در حال اجراست و بخش قابل توجهی از این طرح ها در شهرستان های شرقی فارس اجرا می‌شود.

غلامعباس حسینی روز شنبه از طرح های گازرسانی شرق استان فارس بازدید و بر لزوم تسریع در تکمیل این طرح ها تا پایان امسال تاکید کرد و اظهار داشت : دولت در سال‌های اخیر با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته، اجرای طرح های گاز رسانی شهری و روستایی را دنبال کرده است ، بسیاری از مناطق جنوب و شرق استان فارس تا پایان امسال با اجرای این طرح ها از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

حسینی در سفر یک روزه به شرق استان، از طرح های گازرسانی به شهرستان های نی‌ر یز و بختگان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت و روند اجرایی طرح ها قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور اعضای هیات مدیره و تعدادی از کارشناسان شرکت گاز استان فارس صورت گرفت، گازرسانی به واحدهای تولیدی و روستاهای این دو شهرستان بررسی و در خصوص رفع موانع اجرای این طرح ها دستورات و مجوزهای لازم صادر شد .

حسینی همچنین در بازدید از مسیر گازرسانی مجموعه روستاهای محور قطرویه نی ریز وتعدادی از واحدهای تولیدی در دست گاز رسانی شرق استان، بر ضرورت توسعه زیرساخت های گازرسانی محور مشکان-هرات، با هدف تقویت فشار گاز منطقه به منظورگاز رسانی به مجموعه روستاهای محور تنگ حنا شهرستان بختگان و همچنین افزایش پایداری انتقال گاز در جهت توسعه صنایع عظیم شرق استان تاکید کرد و گفت: در این بازدید روند رو به رشدی در اجرای طرح های گازرسانی به روستاهای شرق فارس و صنایع شاهد بودیم و امیدواریم با حل مشکلات موجود بتوانیم نسبت به اتمام و اجرای پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی اقدام کنیم .

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه با بیان اینکه در استان فارس هر ۱۸ ساعت، یک واحد صنعتی به شبکه گاز طبیعی متصل می شود گفت: این امر جز با همدلی و تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت گاز استان میسر نمی شود .

۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز رسانی با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان های نی ریز و بختگان در دست اجرا می باشد که با اتمام این پروژه ها بیش از سه هزار خانوار روستایی و۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تحت پوشش گاز رسانی قرار خواهند گرفت .

محمد جواد خصوصی ، رئیس اداره گاز شهرستان نی ریز نیز با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی به شهرستان های نی ریز و بختگان، به عنوان یکی از مهمترین قطب های صنعتی جنوب کشور و نقطه تلاقی استان‌های فارس، کرمان، یزد و هرمزگان گفت : تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری ، ۶۰ درصد جمعیت روستایی و ۶۵ درصد صنایع مستقر در شهرستان های نی ریز و بختگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با تکمیل این طرح ها ، ضریب گازرسانی به روستاها ،صنایع و واحدهای تولیدی به بیش از ۸۰ درصد می رسد .

شهرستان های نی ریز و بختگان در فاصله ۲۱۷ کیلومتری و ۱۷۲ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...