برخورد با رفتارها و فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی تشدید می‌شود


برخورد با رفتارها و فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی تشدید می‌شود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با تاکید بر لزوم رعایت قوانین انتخاباتی از سوی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس گفت: هیات اجرایی انتخابات با رفتارها و فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی به صورت قاطع برخورد می‌کند.

حمید شکری شامگاه شنبه در نشست فوق العاده هیات اجرایی انتخابات مراغه افزود: براساس گزارش های رسیده مبنی بر برگزاری نشست خبری از سوی ۲ تن از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، هیات اجرایی برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل جلسه داده است.

وی ادامه داد: با توجه به احراز تخلف در زمینه فعالیت های زودهنگام تبلیغات انتخاباتی و براساس مصوبه هیات اجرایی، ضمن ابلاغ تذکر کتبی، پرونده متخلفان برابر قوانین رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیات اجرایی اتخابات براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود، هرگونه تخلفات انتخاباتی را رصد کرده و براساس قانون با نقض کنندگان قوانین و نیز متخلفان در این زمینه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز با اشاره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی براساس قوانین کشوری ممنوع بوده است.

نادر نجد افزود: این امر در مفاد مواد ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده ۳۹ از آیین نامه اجرایی قانون مذکور و نیز ماده ۴۰ از مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مصوب قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مصوبات و قوانین به صورت صریح هرگونه فعالیت زودهنگام انتخاباتی داوطلبان قبل از موعد و زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی ممنوع اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا، به تمامی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر تذکر قانونی مبنی بر رعایت این قوانین و جلوگیری از هرگونه فعالیت زودهنگام انتخاباتی داده می شود.

نجد افزود: در صورت مشاهده تخلفات و جرائم در این زمینه، دادستانی براساس وظیفه قانونی خود اقدام به تشکیل پرونده علیه داوطلب یا داوطلبان متخلف خواهد کرد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر با حدود ۳۴۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط