مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش دهیم


مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش دهیم

یزد- ایرنا- فرماندار میبد گفت: معلمان و مربیان باید تلاش کنند مهارتهای اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران را در دانش‌آموزان افزایش دهند.

حسین فلاح روز شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: معمولا دانشجویان میبدی دچار اختلال کمرویی هستند و نمی‌توانند آن گونه که باید در محل تحصیل و بعدها در حوزه شغلی خود با دیگران ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: این موضوع یک آسیب است و می‌طلبد به کمک شهرداری و ادارات مرتبط برنامه‌هایی برای حضور دانش آموزان در اجتماع اجرا کرد ، همچنین در ارتباط با عملکرد مسئولان از آنها نظرخواهی کرد.

رئیس آموزش و پرورش میبد هم با اشاره به آسیب‌هایی که گریبان‌گیر دانش‌آموزان است گفت: ازدواج دانش‌آموزان را باید به صورت کارشناسی و مشاوره‌ دادن و ارائه راهکار مورد توجه قرار داد.

محسن موحدی فرد آمار دانش آموزان ازدواج کرده را ۱۷۵ نفر عنوان کرد و افزود : پنج نفر از این دانش‌آموزان طلاق گرفته‌اند.

وی در ادامه آمار دانش آموزان طلاق را ۲۵۹ نفر ذکر کرد و تصریح کرد:از این آمار ۲۰۲ نفر بومی و ۵۷ نفر مهاجر هستند و این موضوع واقعا یک آسیب برای شهرستان است.

رئیس آموزش و پرورش میبد همچنین به آمار ۹۳ دانش آموز دارای بیماری خاص ، ۴۸ فرزند زندانی که ۴۰ نفر بومی و ۸ نفر غیر بومی را شامل می‌شوند، یک هزار و۳۵۰ دانش آموز مهاجر و یک هزار و ۸۱۲ دانش آموز بی‌بضاعت اشاره کرد و از مسئولان خواست برای تحت پوشش قرار دادن آنها همکاری کنند.

وی یادآور شد : می‌توان مسیرهایی درآمدزا را برای کمک به این دانش آموزان در پیش گرفت.

هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس شهرستان میبد به تحصیل مشغول هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس