اتمام بازسازی یک‌هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل،‌ تا پایان سال جاری


اتمام بازسازی یک‌هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل،‌ تا پایان سال جاری

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی یک هزار واحد خسارت دیده از سیل تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

علیرضا تابش شنبه 7 دی‌ماه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی روستای سیف‎آباد بردسکن برای خانواده‌های خسارت‌دیده در سیل ابتدای سال جاری، عنوان کرد: علاوه بر استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران، ایلام به بسیاری از استان‌های دیگر خسارت وارد شد و همه 25 استان خسارت دیده در برنامه بازسازی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به دلیل این که استان خراسان رضوی در مصوبه اولیه دولت نبود؛ مجدد برآورد خسارت گردید و پیوست هیئت دولت اصلاح شد و این استان با اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت شامل ۶۵ هزار واحد مسکونی احداثی و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تعمیراتی شد.

تابش بیان کرد: امروز شاهد بهره‎برداری 1200 واحد احداثی از سه هزار واحدی که خسارت دیدند و باید احداث می‎شدند، هستیم و یک هزار واحد دیگر به اتمام رسیده و در مراحل پایانی قرار دارند.

وی گفت: در این شرایط اقتصادی دولت برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بهار ۴۹ هزار میلیارد ریال اختصاص داد که در شرایط دشوار کنونی کار فوق‌العاده‌ای است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین افزود: بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از سوی دولت اختصاص یافت که 100 درصد آن نیز تخصیص یافته و این موجب شد بتوانیم به سرعت کارها را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: زمان سیلاب برای مناطقی که دچار سیل‌زدگی شدند 790 میلیارد تومان طرح عمرانی تعریف کردیم که همه اعتبارات مورد نیاز تخصیص یافت و 100 درصد آن از سوی خزانه پرداخت شد.

تابش گفت: سعی می‎شود تا پایان امسال بخش عمده‌ای از بازسازی را در مناطق سیل‌زده به اتمام برسانیم و واحدهایی که امروز افتتاح گردید از سهم 15 هزار واحدی است که باید احداث شوند.

اختصاص سالیانه 40 هزار میلیارد تومان برای دهیاری‌های سراسر کشور

در ادامه نماینده مردم کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید در این سال‌ها نگاه ویژه‎ای به روستاها داشته است، براساس آمار بودجه‎ای که برای روستاها در نظر گرفته شده بیش از 25 برابر همه ادوار گذشته بوده است.

بهروز بنیادی بیان کرد: سالیانه بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان فقط برای دهیاری‌های سراسر کشور هزینه شده است، اکنون شاهد برطرف شدن دغدغه‎های روستاییان در خصوص گاز، زیرساخت، اینترنت، آب آشامیدنی و... هستیم.

وی عنوان کرد: امروز همه امکانات رفاهی به نسبت وارد روستاها شده و در ثروت آفرینی برای کشاورزان ‎و مردم روستاها گام‎های موثری برداشته می‎شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟