دفاع دارالفتوای مصر از توسل به اهل بیت (علیهم السلام)


دفاع دارالفتوای مصر از توسل به اهل بیت (علیهم السلام)

دارالفتوای مصر حکم گفتن «مدد یا سیدنا الحسین» را برای هر مسلمانی جایز دانست و اعلام کرد: کسانی که آن را حرام می دانند، ذهن شان مشوش و آشفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، شیخ «احمد ممدوح» دبیر دارالفتوای مصر در یک نوار ویدیویی که در صفحه رسمی این دارالفتوا منتشر شده است، اعلام کرد: برای مسلمان جایز است که بگوید " مدد یا سیدنا الحسین و مدد یا رسول الله". و مشکلی در آن نیست.

شیخ ممدوح در پاسخ به پرسش یکی از کاربران صفحه شبکه اجتماعی فیس بوک درباره حکم گفتن «مدد یا سیدنا الحسین»، گفت: "کسانی که گفتن مدد یا سیدنا الحسین یا مدد یا رسول الله را حرام می دانند، ذهن شان آشفته و مشوش است. توحید و شرک را در هم آمیختند و گمان می کنند که نگهبان توحید هستند. بنابراین گفتن مدد یا رسول الله یا مدد یا سیدی فلان، شرط نیست؛ زیرا آن عبادت نیست."

وی افزود: گفتن مدد یا حسین یا رسول الله به این معنی است که ما از خدا می خواهیم که ما را همانگونه به سرورمان حسین یا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) یاری داد، یاری دهد.

دارالفتوای مصر در صفحه رسمی خود به انتشار برخی از احادیث درباره حب الحسین اقدام کرده است. این دارالفتوای از کتاب سنن ترمذی حدیثی از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم» درباره امام حسین(علیه السلام) نقل کرده است که «حسینٌ منى وأنا من حسینٍ أحب الله من أحب حسینًا»(حسین از من است و من از حسین هستم. خداوند دوست دارد هر کسی را که حسین را دوست دارد.)

این درالفتوا به نقل از حدیثی دیگر نوشت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) دست امام حسن و حسین(علیهما السلام) را گرفتند و فرمودند: «من أحبنی وأحب هذین وأباهما وأمهما کان معی فی درجتی یوم القیامة» (هر کس مرا دوست بدارد و این دو و پدر و مادرشان را دوست بدارد، روز قیامت با من در درجه من خواهد بود).

دارالفتوای مصر با تاکید به اینکه اهل بیت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) شریف ترین و بزرگوارترین خاندان هستند، به این حدیث رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم) «أذکرکم الله فی أهل بیتی، أذکرکم الله فی أهل بیتی، أذکرکم الله فی أهل بیتی» ( به شما توصیه می‌کنم که مسئولیت الهی خود را در مورد اهل‌ بیتم فراموش نکنید، به شما توصیه می‌کنم که مسئولیت الهی خود را در مورد اهل‌ بیتم فراموش نکنید، به شما توصیه می‌کنم که مسئولیت الهی خود را در مورد اهل‌ بیتم فراموش نکنید) استناد کرده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور