افزایش وسایل نقلیه عامل تشدید آلودگی هوای قم است


افزایش وسایل نقلیه عامل تشدید آلودگی هوای قم است

قم - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران قم گفت:‌ افزایش وسایل نقلیه و تردد آنها درسطح شهر از مهم‌ترین علل تشدید آلودگی هوای قم درروزهای سرد سال‌جاری است.

محسن اوروجی روز یکشنبه درگفت‌وگوبا خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: طی سال‌های اخیر تعداد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها که به‌طور میانگین بین چهار تا هشت برابر خودروها،‌ آلودگی ایجاد می‌کنند، درشهر قم به میزان قابل‌توجهی افزایش‌ یافته‌است.

وی ادامه داد: همین موضوع آسمان شهر قم را در معرض غلظت آلاینده‌های ناشی از تردد زیاد خودروها و موتورسیکلت‌ها قرار داده است که این وضعیت در روزهای سرد سال به دلیل وقوع پدیده وارونگی دما و پایداری هوا، تشدید می‌شود.

وی افزود: همچنین درسال‌های گذشته بر تعداد واحدهای صنعتی مستقر دراستان نیز افزوده‌ شده‌است که این مساله نیز در موضوع آلودگیهوا بی‌تاثیر نیست ولازم است که مسئولان متولی امر نسبت به کنترل استانداردها و رعایت اصول زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی و صنعتی حساسیت بیشتری به عمل آوردند.

اوروجی گفت:‌ با توجه به نکات گفته‌شده از شهروندان می‌خواهیم کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی را موردنظر داشته باشند و در روزهایی که آلودگی هوا تشدید می‌شود از سفرهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

وی افزود:‌ انجام معاینه فنی و رفع نواقص خودروها و موتورسیکلت‌ها از دیگر موضوع‌هایی است که نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای شهر قم دارد.

گفتنی است درسال‌جاری با شروع فصل سرما، آسمان قم در برخی روزها به وضعیت ناسالم رسیده و مدارس استان نیز به همین دلیل چندین بار تعطیل‌ شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟