مکرون بیش از پیش منزوی شده است


مکرون بیش از پیش منزوی شده است

خبرگزاری آریا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد.

مکرون بیش از پیش منزوی شده است
خبرگزاری آریا- روزنامه لوپاریزین نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه لوپاریزین نوشت: مکرون بیش از پیش منزوی شده است و به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد. یک سال از آغاز اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه می‌گذرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که طبق نظرسنجی‌ها میزان محبوبیتش در حال سقوط آزاد است، تا اندازه‌ای تضعیف شده است که اسکورت وی تصمیم می‌گیرد به طور محرمانه مقصدش را به سوی اقامتگاه لنترن در ورسای که زوج ریاست جمهوری پایان هفته را در آن می‌گذراندند تغییر دهد. دلیل این اقدام مسئله امنیتی اعلام شد. این حکایتی است که برخی را به شدت سردرگم کرده است. برخی از مکرون به عنوان رئیس جمهوری یاد می‌کنند که مسیر ماشین خود را تغییر داد تا از مردمی که به وی رای دادند دوری کند. عده‌ای نیز وی را رئیس جمهوری می‌دانند که با وجود راه اندازی گفتگوی بزرگ ملی اندکی تنها شده است. در شرایط کنونی که در زمان اجرای اصلاح نظام بازنشستگی تا این اندازه تعیین کننده است، رئیس جمهور که سکوت اختیار کرده است از چند روز پیش به برگانسون سفر کرده است. بسیاری از حامیان مکرون وی را مسئول 100 درصد همه رویداد‌های کنونی می‌دانند. آسیب جانبی اصلاح در نظام بازنشستگی این است که برخی از حامیان دیرینه حتی در میان اقتصاد دانان و روشنفکران حالا در مورد این حمایت تردید دارند و ناامید شده اند.
ژک اتلی کارشناس سیاسی و یکی از مربیان مکرون می‌گوید این تغییرات ضروری است، اما تنها در صورتی معنا خواهد داشت که در طول زمان عادلانه و معتبر اجرا شود. این مسئله‌ای است در حال حاضر شاهد آن نیستیم.
از سوی دیگر میان برخی اعضای دولت هم این احساس به وجود آمده است که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و به ندرت نظراتشان شنیده می‌شود. یکی از وزرای مهم دولت می‌گوید ما همانند دیوانه‌ها تلاش می‌کنیم. او کمترین توجهی به ما نمی‌کند و حتی قدردانی هم نمی‌کند.
نمایندگان اکثریت پارلمان نیز احساس بهتری ندارند. یکی از نمایندگان می‌گوید وی هیچ ارتباطی با ما ندارد. اما انتظار می‌رود مکرون روز سه شنبه برای سخنرانی تلویزیونی همیشگی 31 دسامبر به این تردید‌ها پاسخی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت