راه اندازی 5 مرکز تخصصی قرآنی در خوزستان/ برگزاری دوره های آموزشی قرآن در بقاع متبرکه


راه اندازی 5 مرکز تخصصی قرآنی در خوزستان/ برگزاری دوره های آموزشی قرآن در بقاع متبرکه

حجت الاسلام شویع نژاد از راه اندازی پنج مرکز تخصصی قرآن به همت اداره کل اوقاف خوزستان خبر داد و گفت: اکنون آموزش های قرآنی از طریق برگزاری در بقاع متبرکه انجام می شود.

«حجت السلام حمید شویع نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: خوزستان در بحث قرآنی در میان سایر استان های کشور جایگاه بسیار ویژه ای دارد و حتی این جایگاه در میان سایر کشورهای اسلامی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: با توجه به وضعیت قرآنیان استان، خوزستان ظرفیت بسیار خوب و بالایی برای یپشرفت دارد و به صورت بالقوه نخبگان قرآنی فروانی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه فضای آموزشی قرآنی از نظر امکانات محدود است تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به محدود بودن این امکانات می بینیم که برخی از این استعدادها از بین می روند و از گرایش قرآنی خود دور می شوند که این موضوع آسیب هایی را به جامعه وارد می کند.

حجت الاسلام شویع نژاد با اشاره به اینکه موسسه قرآنی در استان در حال تلاش برای کشف استعدادهای قرآنی هستند ادامه داد: برای کشف استعدادهای قرآنی مراکز تخصصی قرآنی بیشتری نیازکه آموزش های قرآنی را از مرحل مقدماتی و متوسطه تا پیشرفته پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف خوزستان در حال راه اندازی پنج مرکز تخصصی قرآن است که اقدمات ارزشمندی در این مراکز اجرا خواهد شد اضافه کرد: اوقاف به دلیل نداشتن اعتبارات قرآنی برای راه اندازی مراکز قرآنی با مشکلات مختلفی رو به رو است.

رئیس امور قرآنی اوقاف خوزستان اذعان داشت: اکنون آموزش های قرآنی از طریق برگزاری در بقاع متبرکه انجام می شود اما با توجه به نبود وقف قرآنی اعتباراتی برای برگزاری فعالیت های بیشتر قرآنی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قرآنیان خوزستان در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند ابراز کرد: سازمان اوقاف و امور خبریه متولی برگزاری مسابقات قرآن است و وظیفه ای برای برگزاری کلاس های آموزشی ندارد با این وجود در بقاع متبرکه اقدماتی در جهت آموزش و کشف استعدادهای قرآنی در خوزستان در حال انجام است.

حجت الاسلام شویع نژاد عنوان کرد: به منظور گسترش فعالیت های قرآنی به ویژه کرسی های تلاوت با استانداری خوزستان مذاکراتی صورت گرفته و معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به منظور اعطای اعتبارات برای این مهم اعلام آمادگی کرد.

وی عمده ترین مشکل برای فعالیت قرآنی در خوزستان را نبود اعتبارات کافی عنوان کرد و یا آور شد: از همه مردم خیر خوزستانی که برای فعالیت های قرآنی دلسوز هستند خواستاریم به منظور کمک به اعتبارات قرآنی در جهت وقف قرانی اقدام کنند.

پایان پیام/690

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش