اجرای 15 طرح ویژه جشنواره «دوستدار کتاب» در دورود


گروه فرهنگی ــ رئیس ارشاد دورود از اجرای پانزده طرح فرهنگی به‌منظور شرکت در جشنواره روستا و عشایر «دوستدار کتاب» خبر داد.

اجرای 15 طرح ویژه جشنواره «دوستدار کتاب» در دورودبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی موسوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود، امروز، هشتم دی در بازدید از کتابخانه ملاصدرا روستای کاغه این شهرستان، گفت: جشنواره روستاها و عشایر «دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اجرا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاها بیان کرد و گفت: با پیگیری و فعالیت‌های انجام‌شده در این راستا حدود 15 طرح فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاهای شهرستان دورود به ثبت رسیده که تعداد 9 طرح آن عملیاتی گردیده و 6 طرح آن در دست اقدام است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود تصریح کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی، ارائه و انجام این طرح‌ها عهده‌دار بودند که جا دارد از همه آن‌ها تشکر و تقدیر را به‌عمل آوریم.

وی با یادآوری این‌که فرهنگ کتاب و مطالعه جامعه را به رشد و تعالی و دوری از آسیب‌های روزمره زندگی سوق می‌دهد،گفت: این کتابخانه با 8300 جلد کتاب یکی‌از مهم‌ترین اماکن فرهنگی بخش سیلاخور محسوب می‌گردد که روستاهای اطراف کاغه نیز با مراجعه به آن از کتب موجود در کتابخانه بهره‌مند می‎شوند.

موسوی ادامه داد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به‌طور خودجوش در سطح شهرها و روستاها نهادینه شود که این عامل در رشد و تعالی جامعه و دوری از آسیب‌های روزمره زندگی تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود ضمن تقدیر از کتابدار کتابخانه ملاصدرای روستای کاغه اظهارکرد: امیدواریم به موازات امانت دادن کتاب به مراجعین تمهداتی در راستای فعالیت‌های فرهنگی خصوصا به منظور دانش آموزان و جوانان از قبیل مسابقات فرهنگی، قصه‌خوانی، نقاشی، طراحی، نمایشنامه‌خوانی و دیگر فعالیت‌ها پرداخته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط