هوش عاطفی، بحث جدی در برقراری روابط اجتماعی


هوش عاطفی، بحث جدی در برقراری روابط اجتماعی

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل، کارگاه آموزشی روابط پسر و دختر و ازدواج از سلسله کارگاه‌های روانشناسی و مهارت‌های اجتماعی شنبه هفتم دیماه در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به روابط سالم دختر و پسر در آشنایی‌های پیش از ازدواج، گفت: هوش عاطفی، بحثی جدی در روابط اجتماعی است و مهم‌ترین مهارت‌ در کمک به پویایی شخصیت افراد محسوب می‌شود.

عذرا غفاری اظهار کرد: ازدواج با فرد نامناسب و بدون معیار و ملاک و ازدواج‌های شتابزده به خاطر دیگران نه به خاطر خود از جمله مباحثی است که باعث شکل‌گیری روابط نادرست شکستن تعهدات بین زوجین می‌شود.

وی با بیان اینکه زوجین با نگاهی دقیق به مفهوم تعهد در روابط زناشویی خود می‌توانند دلایل و موانع شکل‌گیری تعهد را درک کنند و روابط زناشویی پایداری داشته باشند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد افراد از مهارت‌های زندگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش میزان طلاق در جامعه آگاهی یابند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است، تصریح کرد: باید با ارتقاء مهارت‌های زندگی از افزایش میزان طلاق پیشگیری کرد.

غفاری افزود: امروزه مشاوره روانشناسی به قدری در دنیا اهمیت پیدا کرده است که بسیاری از افراد بدون استفاده از آن امکان دستیابی به توانمندی‌های روانی اجتماعی، اخلاقی و عاطفی را تقریبا غیر ممکن می‌دانند.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: استقبال دانشجویان از کارگاه آموزشی روابط پسر و دختر و ازدواج نشانگر این است که جوانان به این نشست ها نیاز دارند و باید زمینه لازم برای فراگیری دانشجویان فراهم کرد تا در انتخاب‌های خود و نحوه برقراری ارتباط سالم با یکدیگر در مسئله ازدواج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!