«حامد‌ شفیع‌خواه» مدیر اجرایی تئاتر ثمر شد/ تمدید اجرای نمایش «نقل مکان»


«حامد‌ شفیع‌خواه» مدیر اجرایی تئاتر ثمر شد/ تمدید اجرای نمایش «نقل مکان»

در نخستین نشست نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر، رضا دادویی طی حکمی «حامد شفیع‌خواه» را به عنوان مدیر اجرایی» این جشنواره منصوب کرد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ در ابتدای این جلسه «محمدرضا ژیان» موسس و رئیس جشنواره به بیان تاریخچه، آمار و استقبال دوره‌های قبلی جشنواره پرداخت و اینکه طی این سال‌ها بدون هیچ کمک ارگان دولتی و خصوصی این جشنواره توانسته محبوبیت خودش را بین هنرجویان و دانشجویان تئاتر باز کند و تنها سرمایه ثمر همین محبوبیت است. وی ابراز امیدواری کرد که در این دوره با توجه به حضور رضا دادویی به عنوان دبیر، جشنواره امسال حرفه‌ای تر از سال‌های گذشته به کار خود ادامه دهد.

در ادامه نشست دادویی به بیان مسایل پیرامون اهداف و برنامه ریزی‌های نهمین دوره جشنواره تئاتر ثمر پرداخت و ضمن تشکر از حضور پرشور گروه‌ها در این نشست، خواهان تعاملی هر چه بیشتر میان شرکت کنندگان و دبیرخانه شد. وی که اشاره‌ای نیز به عدم حمایت نهادها و سازمان‌ها نمود، تنها راهکار موفقیت چنین جشنواره‌هایی را برقراری گفتگو میان اهالی هنر دانست.

در بخش بعدی، حکم مدیریت اجرایی جشنواره به حامد شفیع خواه از طرف دبیر جشنواره تقدیم شد. شفیع خواه نیز با ابراز خرسندی از حضور گروه اجرایی، تولید محور بودن جشنواره ثمر را از نقاط قوت چنین جشنواره‌ای در قیاس با جشنواره فجر دانست.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ لغایت ۱۸ اسفند ماه سال جاری در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

* پوستر «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» رونمایی شد

پوستر تئاتر «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس» به طراحی میثم خاوری رونمایی شد.

این نمایش به نویسندگی پویاپیرحسینلو و کارگردانی سیما شیبانی نمایشی تعاملی است که در سال 1395 در مرکز مطالعات قشقایی برای هفت شب روی صحنه رفت و با استقبال بالای تماشاگران مواجه شد. هم‌چنین این تئاتر در سی‌وپنچمین جشنواره تآتر فجر کاندیدای جایزه متن و کارگردانی بخش دیگر‌گونه‌ها (آلترناتیو) شده بود .

در این نمایش ۳۰ شخصیت مختلف در نمایش حضور دارند،که ۲۴ نفر آن را تماشاگران تشکیل می‌دهند که هرکدام قبل از شروع نمایش نقش خود را انتخاب و بلیط مربوط به آن نقش را خریداری کرده‌اند. تماشاگران بر اساس نقشی که انتخاب می‌کنند یک پاسپورت دریافت کرده که در آن هویت‌ جدیدشان مشخص و توضیحاتی درباره شخصیت، پیشینه زندگی وذهم‌چنین اشخاصی که باید با آن‌ها در طول اجرا در ارتباط باشند مشخص شده است.

در طول اجرا براساس حرف‌ها، تعامل و واکنش‌های این افراد، نمایش ممکن است در بیش از ۱۵ مسیر مختلف حرکت کند. مسیرهایی که می‌تواند برای نمایش، پایان‌های متفاوتی را ایجاد کند.علاوه بر این ۳۰ نفر، سایر تماشاگران، یا افرادی که علاقه‌مند به تعامل در اثر نباشند، می‌توانند در خواست پناهندگی بدهند. آن‌ها به جای پاسپورت، برگه موقت دریافت می‌کنند و در بخش متفاوتی از سالن نمایش خواهند نشست. این افراد ناظر جهان نمایشی هستند و تعاملی با اثر ندارند.

عوامل این تئاتر : نویسنده: پویا پیرحسینلو ، کارگردان: سیما شیبانی ، تهیه‌کننده: سیدمحمدمهدی حسینی‌پارسا، ‌ ‌بازیگران به ترتیب ورود به صحنه : یحیی گلنسایی، مهدخت مولایی، نفیسه زارع، کیوان ساکت‌اف، داود پژمان‌فر، معصومه بیگی ‌.

پیش فروش بلیت‌های این تئاتر از ساعت 12 امروز یک شنبه مورخ 8 دی ماه بر روی سایت تیوال آغاز می‌شود. تئاتر «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس از 15 دی ماه در تماشاخانه سپند به نشانی : تهران خیابان کریمخان، خیابان عضدی، خیابان سپند هر شب ساعت 19 به روی صحنه خواهد رفت .

*اجرای «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» تا پایان دی تمدید شد

اجرای نمایش «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» به کارگردانی مریم معترف که از روز ۲۲ آبان در مرکز تولید تئاتر کانون آغاز ‌شده بود تا پایان دی ۱۳۹۸ تمدید شد. این نمایش هر روز به جز شنبه‌ها صبح‌ها ویژه مدارس و مهد کودک‌ها و بعدازظهرها ساعت ۱8 برای عموم علاقه‌مندان در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش نمایش «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» برگرفته از داستان کشتی حضرت نوح است و برای کودکان بالای پنج سال اجرا می‌شود. بر همین اساس، گروهی از نویسندگان، متن نمایش «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» را نوشته‌اند و مریم معترف آن را بازنویسی و کارگردانی کرده است.

میثم یوسفی، مجتبی گوهرخای، علی بیک‌محمدی، منا شمس‌الدینی، شهرام نجاتی و مسعود پورجمشید در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین شهرام نجاتی به عنوان شاعر و آهنگ‌ساز، فائزه فیض به عنوان طراح و سازنده عروسک و محمدرضا شاملوفرد به عنوان طراح نور با این نمایش همکاری می‌کنند.

بر اساس این خبر، پرده نقاشی نمایش «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» بر عهده مهدی طالعی‌نیا و طراحی پوستر و بروشور آن بر عهده سعید شاکرنیا است. عباس شاه‌چراغی دستیار کارگردان، فریبا جدیدی مشاور رسانه‌ای، شهر آشوب مفتاحی هماهنگ‌ کننده، ‌شادن گلزار روابط عمومی و روژین ستاری مدیر تولید این اثر هستند

*در پی استقبال مخاطبان، اجرای نمایش «نقل مکان» تمدید شد

اجرای نمایش «نقل مکان» به کارگردانی فاطمه محمودی و بازی امیر شمس که با استقبال روبرو شده بود؛ به مدت سه شب دیگر تمدید شد. این نمایش که بر اساس یکی از داستان های محمدعلی جمالزاده نوشته شده است، در روز های 8 و 9 و 10 دیماه جاری در ساعت 17:30 سه اجرای ویژه خواهد داشت.

علاقمندان برای دیدن این نمایش می توانند از طریق سایت تیوال و یا پایگاه اینترنتی مرکز تئاتر مولوی نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

/فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس