بهبود اقتصاد و اداره بهینه شهر با کمک برندسازی


بهبود اقتصاد و اداره بهینه شهر با کمک برندسازی

زنجان - ایرنا - یک مدرس دانشگاه گفت: برندسازی شهری به بهبود اقتصاد و اداره بهینه آن کمک می‌کند و افزایش تعلق خاطر مکانی در شهروندان، توسعه گردشگری، جذابیت برای متخصصان جوان و ارسال پیام یکسان و منسجم از دیگر شاخص‌های برند شهری است.

اشرف رحیمیان روز یکشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع برندسازی و تحولات اقتصادی با اشاره به اینکه برند یک نام، لوگو یا شعار نیست، افزود: برند تصویر نیست، شناخته نمی‌شود، بلکه باید شناسانده شود و در واقع برند، یک تمایز و مربوط به ادراک است.

وی اضافه کرد: رویکرد کارآفرینانه به مدیریت شهری، رقابتی شدن هر چه بیشتر شهرها و افزایش نقش شهرها در اقتصاد و سیاست، شهروندان مطالبه گر و خود حاکمیتی شهرها نیز از شاخص‌های دیگر برند سازی و کمک حال مدیریت شهری است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: برنامه برند سازی زمانی برای شهرها لازم است که با فقدان رشد اقتصادی، کمبود توسعه فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت گردشگری اندک، شهرت نامناسب شهر و یا نبود احساس افتخار ساکنان شهر مواجه باشد.

رحیمیان، کارکرد برندسازی شهری را برای ذینفعان مختلف از قبیل ساکنان، غیر ساکنان و مدیریت شهری بسیار مهم و اثر گذار عنوان کرد و گفت: بر این اساس، برند سازی طبق فرآیندی انجام می گیرد و بر تعریف اهداف روشن مورد انتظار، شکل گیری شورای برند سازی، انتخاب مخاطبان هدف، شناسایی تصویر کنونی شهر، تعیین هویت مطلوب شهر انجام می گیرد.

این مدرس دانشگاه، تدوین راهبرد جایگاه یابی، اجرا و ارزیابی راهبردی و نهادینه کردن فرآیند برند سازی شهری را از دیگر فرآیند برند سازی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۷۱ وظایف شوراهای اسلامی شهر به بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسؤول ذی ربط اشاره دارد.

رحیمیان خاطرنشان کرد: کمک به اداره اقتصادی شهر، شفاف سازی رابطه ذینفعان با شهر، ابزار توسعه شهر، همسو سازی پیام های صادر شده از شهر، ایجاد تصویر مطلوب از شهر، افزایش در آمد و کیفیت زندگی ساکنان، ارتقای جذابیت های مکانی شهر، افزایش اعتبار و نفوذ شهر و کاهش هزینه های بازار یابی شهر از جمله پیامدهای مهم برند سازی شهری محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!