دهیاران جلوی ساخت وساز در حریم رودخانه ها را بگیرند


دهیاران جلوی ساخت وساز در حریم رودخانه ها را بگیرند

بندرعباس- ایرنا- شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از دهیاران استان خواست جلوی ساخت و سازها و تصرف در حریم و بستر رودخانه ها را بگیرند.

مدیر امور رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: دهیاری ها قبل از وقوع سیل و کنترل حریم رودخانه ها باید از ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها جلوگیری کنند.
صلاح الدین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی ویژه ارتقای ناظران فنی دهیاری ها با موضوع ﺑﺴﺘﺮ وﺣﺮﯾﻢ رودﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ افزود: هرگونه ساخت وساز در بستر و حریم رودخانه ها هرمزگان ممنوع و غیرقانونی است.
وی بیان داشت: وزارت نیرو در صورتی که بناها و ساختمان های موجود در بستر و حریم نهرها، رودخانه ها، کانال های عمومی، مسیل ها، مرداب و برکه های طبیعی را برای امور مربوط به آب مزاحم تشخیص دهد به مالک یا شخص متصرف اعلام خواهد کرد که ظرف مدت معینی در تخلیه آن اقدام کند.
رحیمی گفت: در صورت تخلیه نکردن و پافشاری، با اجازه و نظارت دادستان یا نماینده وی اقدام به تخلیه و قلع بنا خواهد شد.
مدیر امور رودخانه ها وسواحل هرمزگان با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها باعث کاهش سیل می شود، گفت: بخشداران، شوراها و دهیاران باید برای هرگونه ساخت ساز، استعلام لازم را از آب منطقه ای دریافت و با کسانی که در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام می دهند با همکاری دستگاه های متولی به خاطر حفظ جان خودشان برخورد شود.
وی ابزارداشت: رودخانه‌ها شریان‌های حیات بخش برای ادامه حیات بشر هستند، به طوری که امروز به دلیل افزایش تقاضا جهت ساخت در زمین های حاشیه رودخانه ها و مجاری آبی روند تعرض به این محدوده ها افزایش یافته است.
این مسوول اظهارداشت: این اقدام تهدیدی برای دسترسی به آب سالم و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود و در این راستا وزارت نیرو گام های موثری برداشته است.
رحیمی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو برای حفاظت از منابع عمومی و انفال از جمله رودخانه ها در سطح کشور مستلزم تعامل با سایر ارگان ها و همکاری مردم است که به طور قطع این امر بدون شناخت قوانین و مقررات حاکم بر آن‌ها میسر نخواهد بود.
دهیاران در این دوره آموزشی ۴ ساعته با سر فصل های تعریف بستر قانونی رودخانه، مبانی قانونی برای تعیین بستر و حریم کمی و کیفی رودخانه‌ها و خطر سیلاب آشنا شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا +تصاویر