103 هزار نفر جمعیت شهری کازرون چشم انتظار راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب


103 هزار نفر جمعیت شهری کازرون چشم انتظار راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب

شیراز - ایرنا- تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون در گام نخست به 103 هزار نفر از جمعیت شهری در مرکز این شهرستان خدمات ارائه می‌دهد ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اعلام کرد : این تصفیه خانه هم اکنون 85 درصد پیشرفت دارد و با تامین اعتبار تابستان سال آینده گام نخست آن افتتاح می‌شود.

محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس روز یک‌شنبه در نشستی با فرماندار کازرون مسائل مربوط به آب و فاضلاب این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا فارس جهت بهبود شرایط آبرسانی به شهروندان این شهرستان و ارتقاء سطح کیفیت خدمات ، به تشریح موانع و نیازهای موجود پرداخت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در خصوص آغاز بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون گفت: در صورت تأمین اعتبارات این تصفیه خانه تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

قلندری افزود: طرح فاضلاب شهرکازرون شامل احداث تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت سامانه اول به میزان ۱۷ هزار ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز و با اجرای ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه اصلی و فرعی جمع آوری فاضلاب با امکان پوشش جمعیتی بالغ بر ۱۸۳ هزار نفر در افق ۱۴۰۰ را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: این طرح پوشش جمعیتی برابر با ۱۰۳ هزار نفر در گام اول دارد و تاکنون عملیات اجرایی سامانه اول آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تامین اعتبار به منظور تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مذکور، می توان در سال ۱۳۹۹ شاهد بهره برداری از آن بود.

داریوش دهقان فرماندار شهرستان کازرون نیز به بیان مسائل موجود در روند آبرسانی و طرح فاضلاب شهر کازرون پرداخت و قول مساعد در همکاری با شرکت آبفا استان فارس داد و گفت: ایمد است با تامین اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح ها و پروژه های آب و فاضلاب شاهد تحول دراین حوزه باشیم.

با بهره برداری از این طرح زیست محیطی ، علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن آبهای سطحی و غیر سطحی و ارتقاء بهداشت محیط ، از پساب حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه، می‌توان در صنایعی مانند پتروشیمی و نیروگاه برق نیز استفاده کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در