آسان شدن برنامه نویسی و بازی سازی برای کنسول پلی‌استیشن 5 نسبت به PS4


مدیر بخش پلی استیشن سونی اعلام کرد که در کنسول PS5 سعی شده است تا جای ممکن توسعه دهندگان مشکلی در کد نویسی و یا نگرانی درباره سخت افزار این کنسول نداشته باشند.

آسان شدن برنامه نویسی و بازی سازی برای کنسول پلی‌استیشن 5 نسبت به PS4به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی درباره کنسول PS5 اطلاعات زیادی فاش کرده که بسیاری از آن‌‌ها به ساده‌تر شدن توسعه بازی‌ها برای این کنسول مربوط می‌شود و توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند بی هیچ دغدغه‌ای به کدنویسی بسیار ساده‌تر نسبت به کنسول PS4 مشغول شوند. مدیر بخش پلی استیشن شرکت سونی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده بود که کنسول PS5 در تعطیلات ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد اما تاکنون که این اتفاق نیفتاده است. این مدیر همچنین اعلام کرد که برنامه نویسی برای کنسول PS3 تاکنون سخت‌ترین کار در بین کنسول‌های پلی استیشن بوده است و شرکت سونی قصد ندارد این اتفاق برای بار دیگر رخ دهد؛ هرچند روند ساده سازه کد نویسی برای پلی استیشن از کنسول PS4 آغاز شده است و کد نویسی برای این کنسول بسیار ساده‌تر از کنسول PS3 شده است.

Shuhei Yoshida مدیر پلی استیشن سونی، به تازگی اعلام کرده است که سونی در تلاش است تا بتواند سخت افزار کنسول PS5 را طوری انتخاب کند که توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای هیچ دغدغه‌ای عناوین خود را طراحی کنند، چرا که در صورت ضعیف بودن سخت افزار یک کنسول، توسعه دهندگان دائما باید نگران طراحی بازی خود باشند و نمی‌توانند روی کیفیت بازی تمرکز کنند. به این ترتیب عناوین رایانه‌ای به شدت ضعیف خواهند شد که شرکت سونی قطعا مانع از وقوع این اتفاق می‌شود و سخت افزار PS5 در حال حاضر قدرتمندترین سخت افزار موجود برای یک کنسول است.

آسان شدن برنامه نویسی و بازی سازی برای کنسول پلی‌استیشن 5 نسبت به PS4

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با دوربین دوگانه

در حال حاضر بزرگ‌ترین استودیوهای بازی سازی جهان در حال ساخت بازی برای کنسول PS5 هستند و تمرکز خاصی روی این کنسول کرده‌اند؛ همچنین برخی از عناوین این کنسول در گذشته اعلام شدند که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی Gearbox 'Godfall اشاره کرد. چندی پیش نیز درباره قیمت این کنسول و تاریخ عرضه آن در فضای مجازی شایعاتی منتشر شد که شرکت سونی تمام آن‌ها را رد کرد. با این حال باید در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی کنسول جدید سونی و کنسول Xbox X باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»