برخورداری ساکنان 682 روستای آذربایجان‌غربی از طرح هادی


برخورداری ساکنان 682 روستای آذربایجان‌غربی از طرح هادی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: طرح هادی روستایی تاکنون در 682 روستای بالای 20 خانوار این استان با 32 درصد پوشش اجرا شده است.

محمود بدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر از ۲ هزار و ۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۲ هزار و ۸۲ روستای این استان طرح هادی تهیه شده و آماده اجراست.

وی با اشاره به اینکه کاهش محرومیت‌ها، ایجاد محیطی سالم و بهداشتی برای روستاییان از اهداف اجرای طرح هادی است، اضافه کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

«بدلی»، ادامه داد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی روستایی گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب اراضی کشاورزی و رشد و توسعه اصولی روستاها طرح‌ هادی ۷۱۷ روستای استان نیازمند بازنگری است.

وی بیان کرد: بازنگری طرح هادی روستایی در صورت تخصیص اعتبار لازم در همه این روستاها انجام می‌شود تا در صورت اجرای طرح، مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: متقاضیان اجرای طرح‌های مهندسی و معماری می‌توانند از مشاوره‌های ۱۶۰ مهندس فنی این اداره‌کل که در ۸۰ دفتر سطح استان مشغول فعالیت هستند، بهره‌مند شوند.

۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

پایه طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت پایه گذاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)