مبارزه با اشرافی گری اقدام همگانی است


مبارزه با اشرافی گری اقدام همگانی است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مبارزه با اشرافی گری اقدام و ضرورتی همگانی بوده که باید برای حرکت در این مسیر و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی استان مبارزه با اشرافی گری را ضرورتی همگانی دانست و افزود: گاهی هزینه هایی را برای یک پروژه انجام می دهیم که حتی به افتتاح نمی رسد ونبود مطالعه و کارشناسی صحیح در اجرای طرح ها این مشکلات را بوجود آورده است.

وی ادامه داد: صداقت، شجاعت و عبادت کهنه نمی شود و باید از شعارهایی که با صداقت در ابتدای انقلاب سر داده می شد استفاده کرد، نباید به سمت اشرافی گری رفت و اکنون برخی ادارات متفاوت با آغاز انقلاب است.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: تحول باید صورت گیرد اما باید از اشرافی گری هم پرهیز کرده چراکه مبالغ صرف شده برای کارهای بیهوده بیت المال است.

شاهرخی اظهار داشت: اقتصاد و فرهنگ بال های پیشرفت یک مملکت و عاملی برای رشد و پیشرفت استان می باشد و اگر عقب ماندگی وجود داشته باشد به نحوی به اقتصاد و فرهنگ جامعه مربوط می شود هرچند دستگاه های دیگر هم در این عقب ماندگی سهیم هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که اقتصاد و منابع کشور را نباید بر پایه نفت قرار دهیم و باید این نکته را رعایت کرد و به گونه ای عمل کنیم که منابع سرشار متعلق به همگان باشد.

امام جمعه خرم آباد گفت: برای تحرک به سوی توسعه باید از افراد خوش فکر استفاده کرد، لرستان دارای نخبگان بی شماری می باشد که آمادگی همکاری برای برون رفت از چالش ها را دارند.

شاهرخی اضافه کرد: تخصیص، ابلاغ و جذب بودجه مهم است و اکنون فصل تصویب بودجه می باشد نمایندگان دست به دست هم دهند تا استان های محروم بی بهره نماند.

وی افزود: اقتصاد و دارایی با رایزنی و ارایه آمار و ارقام می توانند در تصویب بودجه تاثیرگذار باشد، واقعیت متفاوت تر از آمار و ارقام بر روی کاغذ می باشد و باید واقع بینانه به استان بودجه تعلق گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: صنایع در حال تولید را باید حمایت می کردیم تا به تعطیلی کشانده نشوند واکنون باید رصد شوند و نباید بگذاریم با تعطیلی واحدهای تولیدی مشکلات بوجود آید چراکه بین مردم و مسئولان فاصله بوجود می آید.

شاهرخی با بیان اینکه خدمات نظام به دورترین نقاط رسیده و نباید با بی مسئولیتی عده ای، نظام خدشه دار شود گفت: اتفاقاتی رخ داده که باعث شکاف بین مردم و مسئولان شده و باید برای جبران آن تلاش کرد چراکه این فاصله در ابتدای انقلاب وجود نداشت.

وی اظهار کرد: نیت ما باید الهی باشد و با فکر و برنامه ریزی دقیق گام های مثبتی را برداریم که در این راستا تشکیل کارگروه های ویژه برای توسعه استان در دستور کار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه