هیات‌های بازرسی در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند


هیات‌های بازرسی در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ‌و رییس هیات بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نقش هیات‌های بازرسی در برگزاری انتخابات سالم بسیار مهم و اثرگذار است به همین سبب اعضای هیات و فعالان این حوزه باید حضور فعالی در صحنه داشته باشند.

منصور بیجار روز یکشنبه در گردهمایی هیات های بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از ارکان مهم دموکراسی در یک کشور برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان همواره جزء نخستین استان‌ها در حوزه مشارکت مردم در انتخابات بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز حساسیت های انتخاباتی در لایه های مختلف جامعه مهم و مورد تاکید است و باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حفظ آرا مردم و صیانت از آن بسیار مهم است و باید در این بخش بسیار حساس بود.

بیجار اظهار داشت: رای مردم و صندوق جمع آوری آرا همچون ناموس برگزار کنندگان انتخابات محسوب می شود و هرکس نمی‌تواند از ناموس خود پاسداری کند بهتر است کنار برود.

‌رییس هیات بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقش بازرسی بسیار مهم و جدی است و این امر باید در تمام بخش‌های انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد و از عوامل تنش زا دوری شود.

وی خاطر نشان کرد: هر کس یک علاقه قلبی به کاندیدای موردنظر خود دارد اما این امر نباید در انجام وظایف قانونی به ویژه در هیات‌های انتخاباتی و نهادهای دولتی تاثیرگذار باشد.

بیجار تصریح کرد: در چینش اعضای فعال در پای صندوق های رای دقت لازم صورت گیرد و شعب قرمز شناسایی و برنامه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی در خصوص شعب سیار گفت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور است و باید در مناطق کم برخوردار سهولت ایجاد کنیم.

دبیر هیات بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۱۲۸ نفر عوامل هیات بازرسی انتخابات در این استان ثبت شده که ۶۰ نفر در حوزه هیات بازرسی شهرستان، ۶۰ نفر دبیرخانه و هشت نفر هیات استانی است.

سعید تجلیلی به تعداد ثبت نام شدگان در حوزه های مختلف شهرستانی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه زاهدان ۱۳۵ نفر ثبت نام کردند که ۱۳۰ نفر تایید صلاحیت، ۲ نفر عدم احراز صلاحیت و سه نفر انصراف داده اند.

وی بیان کرد: در حوزه زابل ۳۹ نفر ثبت نام کرده اند که ۳۴ نفر تایید صلاحیت و پنج نفر انصراف داده اند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه چابهار ۵۶ نفر ثبت نام که ۵۲ نفر تایید صلاحیت و چهار نفر انصراف داده اند، همچنین در حوزه خاش ۴۳ نفر ثبت نام که ۳۹ نفر تایید صلاحیت و چهار نفر انصراف داده اند.

وی اظهار داشت: در حوزه شهرستان سراوان ۴۲ نفر ثبت نام کردند که ۳۵ نفر آنان تایید صلاحیت شده و هفت نفر انصراف داده‌اند، همچنین در حوزه ایرانشهر ۴۶ نفر ثبت نام که ۴۴ نفر تایید و ۲ نفر انصراف داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...