راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ... + نمونه


راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ... + نمونه

سربرگ یکی از اقلام مهم ستِ اداری برای سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، برای داشتن یک سربرگ مطلوب می‌بایست همواره به نحوه طراحی و چاپ آن توجه داشت. از آنجایی که یک سربرگ نماینده هویت سازمانی و اعتبار شرکت مربوطه است باید به بهترین نحو ممکن در دست مخاطبان خود قرار گیرد. بدین ترتیب توجه به دو نکته نحوه طراحی و چاپ با کیفیت یک سربرگ حائز اهمیت می‌شود.

راهنمای طراحی سربرگ

همان‌طور که بیان شد طراحی یک سربرگ از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شامل نکاتی است که رعایت آن‌ها می‌تواند منجر به تهیه یک سربرگ مطلوب شود.

اولین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد درج کلیه اطلاعات مهم در سربرگ است. این اطلاعات، شامل نام تجاری شرکت و یا سازمان، لوگوی مربوطه، اطلاعات تماس همچون آدرس پستی و الکترونیکی، آدرس وبسایت، شماره‌های تماس و فکس است.

دومین مورد، اهمیت تطابق و تناسب طراحی سربرگ شما با نوع کسب و کار و تجارت مربوطه است. چرا که رنگ و طرح‌هایی که در سربرگ استفاده می‌گردد به طور غیر مستقیم روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. همچنین این نکته را همواره باید در نظر داشت که رنگی که در طراحی سربرگ استفاده می‌شود باید مطابق با رنگ سازمانی آن بوده و با دیگر اقلام ست اداری یکسان باشد.

همچنین در طراحی یک سربرگ باید فاصله‌ای را تحت عنوان حاشیه امن در نظر گرفت. این بدین معنا است که اگر این فاصله که در حدود ۵/۰ سانتی‌متر است در طراحی رعایت نشود به هنگام چاپ آن می‌تواند منجر به حذف بخشی از متون، تصاویر و لوگو شده و به آن آسیب برساند.

توجه به سایز سربرگ پیش از طراحی نیز نکته دیگری است که باید در نظر داشت. سربرگ‌ها به طور کلی در دو سایز A۴ و A۵ طراحی شده و به چاپ می‌رسند.

نوع و اندازه فونتی که برای متون هدر و فوتر یک سربرگ استفاده می‌گردد باید به صورت خوانا و رسمی باشد. زیرا از این کاغذها عموما برای درج مطالب و نامه‌های رسمی، قراردادها و یا مواردی از این قبیل استفاده می‌گردد. به طور معمول فونتی که برای درج اطلاعات تماس استفاده می‌شود بین ۸ تا ۱۲ پوینت است. البته این اندازه برای نام تجاری شرکت معمولا متفاوت‌تر بوده و آن را به صورت بولد و بزرگتر از این محدوده درج می‌کنند.

لوگوی تجاری سازمان نیز می‌بایست در یک فضای مناسب از سربرگ قرار گیرد. زیرا این لوگو نماینده نوع تجارت و کسب و کار شما روی آن کاغذ است. به همین منظور، معمولا لوگو در بالای صفحه و منوط به فارسی و یا انگلیسی بودن، در سمت راست، چپ و یا وسط صفحه قرار می‌گیرد.

یکی از مواردی که ممکن است در چاپ یک سربرگ مشکل ایجاد کند استفاده از توناژ رنگی یک دست و با ابعاد گسترده در طراحی است. اگر دستگاه‌های چاپ از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و درست تنظیم نشده باشند این تمپلات رنگ می‌تواند مشکل‌ساز شود.

مطلب مهم آخر نحوه ذخیره‌سازی فایل طراحی شده در نرم افزارهای گرافیکی است. بدین معنا که فرمتی که برای ذخیره فایل انتخاب می‌شود به طور مستقیم روی کیفیت چاپ شده آن تاثیر می‌گذارد. فرمت مطلوب برای چاپخانه ها فرمت PDFX است. این فرمت به هنگام ذخیره سازی فایل به صورت PDF قابل تنظیم می‌باشد.

طراحی سربرگ اداری و شرکت

از آنجایی که یک سربرگ می‌تواند نقش مهمی در معرفی رسمی یک سازمان، فراهم‌سازی ارتباطات بعدی او با دیگر سازمان‌ها و افزایش اعتبار آن شود، نحوه طراحی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بدین منظور رعایت نکاتی که بیان شد می‌تواند به شما برای داشتن یک سربرگ مناسب کمک شایانی کند.

نمونه سربرگ

امروزه نمونه‌های مختلفی برای سربرگ وجود دارد؛ اما آنچه از اهمیت برخوردار است این است که یک سربرگ باید کاملا متناسب با کسب و کار و تجارت مربوطه بوده و بتواند جلوه خوبی از اعتبار آن سازمان را به مخاطبین خود ارائه دهد.

در زیر چند نمونه از سربرگ های مختلف مجموعه چاپ آقا نمایش داده شده است.

راهنمای طراحی آنلاین سربرگ شرکت، اداری و ... + نمونه

طراحی سربرگ آنلاین رایگان در چاپ آقا

مجموعه چاپ آقا به عنوان اولین و تنها ارائه دهنده ابزاری رایگان جهت طراحی محصولات چاپی مفتخر است که نیاز مشتریان خود را در زمینه طراحی و سپس چاپ باکیفیت برطرف کند.

در ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا امکان انتخاب طرح‌های متنوع سربرگ به همراه ویرایش طرح متناسب با اطلاعات سازمانی فراهم گشته است.

بدین تریتیب شما می‌توانید به راحتی و در هر مکانی به صورت آنلاین و رایگان سربرگ مورد نظر خود را از میان مجموعه‌ای از طرح‌های متنوع و جذاب انتخاب کرده و پس از اتمام ویرایش و تکمیل طراحی به صورت اتوماتیک آن را به مرحله چاپ ارسال نمایید. بدین تریتب در پایان می‌توانید سربرگی را با طراحی مورد نظر و دلخواه به همراه چاپ باکیفیت از آن خود کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد