کاهش ارزبری 103 میلیارد دلاری توسعه مخازن نفتی


معاون وزیر صمت: بنابر تفاهم با شرکت مناطق نفت خیز جنوب ارزبری توسعه مخازن نفت 103 میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

کاهش ارزبری 103 میلیارد دلاری توسعه مخازن نفتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران از تفاهم برای کاهش ارزبری تا ۱.۳ میلیارد دلاری در طرح شرکت‌های اکتشاف و تولید (E P) با مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه ۲۸ مخزن نفت خبر داد.
آقای محسن صالحی‌نیا گفت: ارزش این طرح ۴.۳ میلیارد دلار است که ۲.۷ میلیارد دلار از آن صرف تأمین ماشین آلات و تجهیزات صنعتی می‌شود. بقیه این مبلغ نیز در بخش مهندسی، تأمین و تدارک، حمل و نقل و تعرفه هزینه می‌شود.
وی افزود: حدود ۵۰ درصد از مبلغ ۲.۷ میلیارد دلاری اختصاصی برای ماشین آلات و تجهیزات، صرف تأمین کالا در داخل کشور می‌شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به لزوم برقراری ارتباط میان ظرفیت‌های طراحی و مهندسی و امکانات تولیدی کشور اضافه کرد: با وجود این‌که امکانات تولیدی خوبی در بخش تجهیزات صنعتی وجود دارد، ممکن است در مواردی به دلیل فقدان تفاهم‌نامه‌های مشابه تفاهم‌نامه امروز، از ظرفیت کامل این امکانات استفاده نشود.
صالحی‌نیا ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌نامه امروز در قاعده توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و در ۱۰ رشته میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران امضاء شده بتواند این نقیصه را برطرف کند.
وی این تفاهم‌نامه را در راستای سیاست توسعه ساخت داخل توصیف کرد و گفت: طرح توسعه ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون کالا‌ها و اقلام پرمصرف در واحد‌های صنعتی را در دستور کار داشت، اما این تفاهم‌نامه اقلامی را در ارتباط با ایجاد انواع طرح‌ها در بخش صنعت، معدن، نفت، گاز و موارد دیگر در نظر گرفته است.
در ادامه برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توسعه کسب و کار سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور در قالب نظام مبادلات پیمانکاری فرعی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران به امضاء رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403