لزوم راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان مردان در گتوند


لزوم راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان مردان در گتوند

دزفول-ایرنا- فرماندار شهرستان گتوند با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای مراقبت و احترام به سالمندان این شهرستان گفت: راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان مردان در شهرستان گتوند ضروری است.

عبدالرضا احسانی‌نیا عصر یکشنبه در شورای ساماندهی سالمندان و کمیته مناسب‌سازی معابر گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به مناسب نبودن فضای برخی از ادارات شهرستان گتوند افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی که تاکنون نسبت به مناسب سازی فضای خود اقدام نکرده‌اند، موظفند در اسرع وقت با احداث رمپ، امکان دسترسی و بهره مندی از خدمات را برای معلولان و جانبازان فراهم کنند.

وی اظهارداشت: خدمت کردن به قشر جانباز و معلول وظیفه ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و باید در رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.

نداشتن اعتبار بهانه برخی از بانک ها در گتوند برای مناسب سازی نکردن

رئیس اداره بهزیستی گتوند نیز در این نشست با انتقاد از همکاری نکردن برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب سازی معابر برای سالمندان، معلولان و جانبازان گفت: خیابان استقلال یکی از مهمترین خیابان‌های گتوند وضعیت مناسبی ندارد که لازم است شهرداری برای رفاه سالمندان، معلولان و جانبازان این خیابان را مناسب سازی کند.

پروانه لک با انتقاد از غیبت برخی روسای بانک‌ها در جلسات مناسب‌سازی بیان کرد: اجرای طرح مناسب سازی ورودی بانک‌ها هزینه بالایی ندارد و باید در اسرع وقت انجام شود.

گتوند شناسنامه جامع سالمندان ندارد

دبیر نشست شورای ساماندهی سالمندان شهرستان گتوند با بیان اینکه این شهرستان شناسنامه جامع سالمندان ندارد، گفت: قرار است با تشکیل کارگروهی از ادارات مربوطه اطلاعات سالمندان شهرها و روستاهای شهرستان گتوند را جمع آوری و این شناسنامه را تدوین کنیم.

وی افزود: اگر شناسنامه جامع سالمندان تنظیم شود، با استفاده از اطلاعات سالمندان با برنامه‌ریزی بهتری به این قشر خدمات رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مناسب سازی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی برای جانبازان، معلولان و سالمندان، مطالبه مهم این قشر است.

نبود امکانات رفاهی مانند پارک و استخر مخصوص از مهمترین مشکلات سالمندان گتوند است.

مرکز توانبخشی و نگهداری روزانه سالمندان طلوع امید شهرستان گتوند زیرنظر اداره بهزیستی از سال ۱۳۹۳ در این شهرستان راه اندازی شده است که در حال حاضر با ۵۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال فعالیت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!