موافق نیستم ساحت علما و مراجع برای اغراض انتخاباتی و شخصی هزینه شود


موافق نیستم ساحت علما و مراجع برای اغراض انتخاباتی و شخصی هزینه شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور گفت: جامعتین در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان در تهران هماهنگ عمل می کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور ، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت الله یزدی بر دغدغه خود نسبت به لزوم ایجاد وحدت بین نیروهای ارزشی در قم تصریح کردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور در گفت و گویی به سوالاتی در مورد آخرین تحولات انتخاباتی پاسخ داده است. متن گفت و گو به این شرح است:
اخیراً جنابعالی با آیت الله یزدی رئیس عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار داشتید،هدف از این دیدار و محتوای آن چه بود؟
در این دیدار گزارشی از ساختار جدید جامعه روحانیت مبارز و اتخاذ رویکردهای تازه در روند فعالیت‌های جامعه روحانیت بیان شد. همچنین اینجانب تغییرات جدید در ساختار و تشکیلات جامعه روحانیت را در راستای اقتضائات روز جامعه و برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب بیان داشتم و اقدامات مختلفی که برای انسجام، هماهنگی و ساماندهی جامعه روحانیت در سراسر کشور در حال انجام است تشریح کردم. از آنجا که حضرت آیت الله یزدی خودشان قبلاً در جلسات شورای عالی جامعه روحانیت شرکت می‌کردند از این گزارش و اقدامات انجام شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت انسجام و هماهنگی روحانیت در استانها و سراسر کشور تاکید نمودند.
آیا در این دیدار در مورد انتخابات پیش روی هم بحثی شد؟
بله، در مورد انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که در پنج استان برگزار می شود، مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد در حوزه انتخابیه تهران جهت تعیین مصادیق و کاندیداها هماهنگی لازم بین جامعتین انجام شود.
در مورد انتخابات مجلس چطور؟ آیا ایشان نظری داشتند؟
همانگونه که میدانید جامعه مدرسین طبق بیانیه ای که صادر کردند، قصد ورود مصداقی به انتخابات مجلس ندارند و دغدغه حضرت آیت الله یزدی نیز حفظ وحدت و انسجام بین نیروهای ارزشی و انقلابی است که بر آن تصریح کردند و بر این دغدغه تاکید داشتند که باید برای ایجاد وحدت و اجماع نیروهای انقلابی و ولایی تلاش شود.
از طرفی بنده موافق نیستم ساحت علما و مراجع معظم تقلید و شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله یزدی هزینه این نوع فعالیت‌های انتخاباتی بشود و موافق انتشار این نوع دیدارها و محتوای آن نیستم؛ البته مراجع عظام و شخصیت های بزرگواری چون حضرت آیت الله یزدی همواره درخصوص بیان شاخص‌ها و ویژگی های کاندیدای اصلح و حضور و مشارکت حداکثری مردم نقش ارشادی و هدایتگر خود را داشته اند اما بنده مخالفم که از این ساحت برای اغراض انتخاباتی و شخصی و گروهی بهره برداری شود.
پس شما خبر احتمال کاندیداتوری خود را از شهر قم تایید می کنید؟
جمعی از احزاب و اقشار و گروه های مختلف از شهر مقدس قم ابراز تمایل و محبت کرده اند که اینجانب در عرصه رقابت های انتخاباتی قم شرکت کنم اما مهمتر از اینکه چه افرادی در شهر قم کاندیدا می شوند این است که نباید از ایجاد وحدت و انسجام نیروهای انقلابی غفلت شود زیرا وحدت فراتر از مسائل شخصی و رقابتهای انتخاباتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر