10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»


10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۱۰ موزیک ویدیوی برتری که در یک دهه گذشته پربازدیدترین ها در یوتیوب (YouTube) بوده اند همگی در باشگاه بازدیدهای میلیاردی قرار دارند که نشان می دهد این موزیک ویدیوها شور و هیجانی متفاوت در فرهنگ عامه ایجاد کرده و جایگاه خود در دنیا و تاریخ موسیقی را تثبیت کرده اند. نکته جالب اینکه موزیک ویدیوهای تولید شده در یک دهه اخیر اکثراً در میان پربازدیدترین موزیک ویدیوهای تاریخ قرار دارند که بار دیگر بر نقش و تاثیر یوتیوب بر مخاطبان دنیای سرگرمی تاکید دارد. با نگاه به این ویدیوها یک موضوع را می توان با اطمینان گفت و آن اینکه ۱۰ موزیک ویدیو برتر و پربازدید دهه ۲۰۱۰ دارای تنوع بسیار بالایی هستند: از پاپا تا رپ، هیپ هاپ و پاپ راک که همگی نمایندگانی در فهرست زیر دارند.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۱۰- اد شیران- «Thinking Out Loud»

تعداد بازدید در یوتیوب: ۲٫۸۷ میلیارد

اد شیران تصمیم گرفت که جایگاه خود به عنوان نقش اول را در موزیک ویدیوی «Thinking Out Loud» را تثبیت کند، موزیک ویدیویی که در آن یک رقص مدرن را همراه بریتانی چری انجام می دهد، حرکات موزونی که بدون تقطیع و به شکل پیوسته فیلمبرداری شده است. این موزیک ویدیو در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شده که نه تنها اد شیران را به جایگاه یک ستاره بزرگ پاپ رساند بلکه این ترانه را به یکی از پرفروش ترین و موفق ترین ترانه ها در تاریخ موسیقی تبدیل کرد. با بیش از ۲٫۸۷ میلیارد بازدید، موزیک ویدیو «Thinking Out Loud» یکی از پربازدیدترین موزیک های تاریخ یوتیوب است. البته این تنها موزیک ویدیوی اد شیران نیست که در این فهرست جای دارد و این نشان می دهد که «Thinking Out Loud» شروع یک موفقیت عظیم برای این خواننده بریتانیایی بوده است.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۹- گروه وان رپابلیک- «Counting Stars»

تعداد بازدید: ۲٫۸۹ میلیارد

زمانی که موزیک ویدیوی آهنگ «Counting Stars» در می ۲۰۱۳ منتشر شد، گروه آمریکایی وان رپابلیک (OneRepublic) از پیش یک گروه موفق بوده که تورهای مختلفی را در کشور برگزار می کرد. با این وجود جای شک وجود ندارد که ۲٫۸۹ میلیارد بازدید موزیک ویدیو «Counting Stars» جایگاه رفیع ترین برای این گروه در دنیای موسیقی ایجاد کرد. این موزیک ویدیو که در نیواورلئان، لوئیزیانا فیلمبرداری شده به اولین موزیک ویدیو گروه تبدیل شد که از رکورد یک میلیارد بازدید در یوتیوب عبور می کند. ترانه این موزیک ویدیو هم عملکرد تجاری خوبی داشته و چندین هفته را در صدر ۱۰ آهنگ برتر و پرفروش بیلبورد گذراند اما در نهایت قافیه را با آهنگ «Timber» از پیتبال و کشا باخته و به جایگاه دوم اکتفا کرد.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۸- کیتی پری- «Roar»

تعداد بازدید: ۲٫۹۸ میلیارد

سال ۲۰۱۳ بود و کیتی پری تحت فشار بود که آلبومی در حد و اندازه های آلبوم قبلی خود، «Teenage Dream»، که ۶ آهنگ آن در صدر بیلبورد قرار گرفته بودند بسازد. در آلبوم «Prism»، پری آهنگ «Roar» را به عنوان اولین آهنگ آلبوم منتشر کرد. در ۵ سپتامبر ۲۰۱۳، موزیک ویدیو این آهنگ منتشر شده و در فرهنگ عامه جاودانه شد. داستان موزیک ویدیوی «Roar» بسیار ساده است: کیتی پری و نامزدش در یک جنگل گرفتار می شوند و پس از چند روز، این ستاره پاپ به خوبی با محیط اطراف خود و حیوانات آن کنار می آید و به جزئی از جنگل تبدیل می شود. با گذشت زمان، این موزیک ویدیو بیش از ۱٫۹۸ میلیارد بازدید در یوتیوب کسب کرده و در آستانه عبور از مرز ۳ میلیارد بازدید قرار دارد.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۷- مارون ۵- «Sugar»

تعداد بازدید: ۳٫۱ میلیارد

مارون ۵ (Maroon 5) یکی از مشهورترین و موفق ترین گروه های موسیقی جهان است که نه تنها به خاطر آهنگ های جذاب و دوست داشتنی اش مشههور شده بلکه به این خاطر که آدام لوین به عنوان خواننده اصلی گروه با حضور در برنامه های تلویزیونی به جایگاه یک سلبریتی شناخته شده دست یافته است. با این وجود، وقتی که پای یوتیوب به میان می آید بهترین عملکرد گروه مارون ۵ به موزیک ویدیو «Sugar» مربوط می شود. ویدیوی این آهنگ در ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شد و تاکنون بیش از ۳٫۱ میلیارد بازدید در یوتیوب داشته است. این پربازدیدترین ویدیو مربوط به یک گروه موسیقی در تاریخ است که رکورد قبلی که در درست گروه موسیقی OneRepublic و موزیک ویدیو «Counting Stars» بود را شکست.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۶-جاستین بیبر- «Sorry»

تعداد بازدید: ۳٫۲۳ میلیارد

موزیک ویدیو «Sorry» شاید جذاب ترین موزیک ویدیوی این فهرست باشد زیرا جاستین بیبر در واقع در آن حضور نداشته و کم هزینه ترین موزیک ویدیوی این فهرست به شمار می آید. در واقع ویدیویی که بعدها به عنوان موزیک ویدیوی رسمی ترانه «Sorry» منتشر شد در ابتدا به عنوان ویدیو رقص مربوط به آهنگ در نظر گرفته شده بود، کاری که هنرمندان بسیاری تا پیش از آن انجام داده بودند. با این وجود، این یکی چنان خوب بود که در نهایت به عنوان موزیک ویدیویی اصلی و رسمی آهنگ مذکور انتخاب شد. با ۳٫۲۳ میلیارد بازدید در یوتیوب، موزیک ویدیوی «Sorry» از جاستین بیبر به پنجمین موزیک ویدیویی تبدیل شد که در کمترین زمان به رکورد یک میلیارد بازدید در یوتیوب دست پیدا می کند.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۵- پارک جه سانگ- «Gangnam Style»

تعداد بازدید: ۳٫۴۸ میلیارد

در سال ۲۰۱۲، پارک جه سانگ (Psy ) جایگاه شناخته ای در کشور کره جنوبی به عنوان خواننده داشت اما در این سال بود که وی تصمیم گرفت شرایط خود را بهبود بخشد و در یک سبک کمدی از کی پاپ سرمایه گذاری کرد. در جولای ۲۰۱۲ بود که موزیک ویدیو «Gangnam Style» منتشر شده و این خواننده را به شهرت بین المللی رساند. این موزیک ویدیو، سانگ را در حال خوشگذرانی در محله گانگنام-گو در سئول نشان می دهد جایی که ساکنان آن ظاهراً زندگی بسیار مجللی دارند. تا به امروز، این موزیک ویدیو بیشس از ۳٫۴۸ میلیارد بازدید در یوتیوب داشته است.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۴- مارک رانسون با حمایت برونو مارس- «Uptown Funk»

تعداد بازدید: ۳٫۷۵ میلیارد

بدون شک بسیاری از شما نیز آهنگ «Uptown Funk» که در نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شد را شنیده اید. این آهنگ توسط مارک رانسون برای چهارمین آلبوم خود با عنوان «Uptown Special» تولید شده و برونو مارس نیز در آن حضور دارد. ویدیو «Uptown Funk» در استودیو فاکس قرن بیستم در لس آنجلس فیلمبرداری شده و مارک رانسون، برونو مارس و دوستانشان در آن به رقص و پایکوبی با پس زمینه ای از شهر می پردازند. با بیش از ۳٫۷۵ میلیارد بازدید، موزیک ویدیوی «Uptown Funk» یکی از پربازدیدترین موزیک ویدیوی های تمام دوران یوتیوب است.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۳- ویز خلیفه با حمایت چارلی پوث- «See You Again»

تعداد بازدید: ۴٫۳۴ میلیارد

موزیک ویدیوی «See You Again» در مارس ۲۰۱۵ منتشر شد که توسط ویز خلیفه و چارلی پوث به عنوان ادای احترامی به پل واکر فقید (بازیگر مجموعه فیلم های سریع و خشن) ساخته شد. این ترانه توسط تیم تولدی کننده فیلم «خشمگین ۷» ( Furious 7) سفارش و حمایت شده و در آخرین سکانس های بازی واکر در نقش برایان اوکانر در این فیلم شنیده می شد. موزیک ویدیوی «See You Again» چارلی پوث را در حال نواختن پیانو و ویز خلیفه را در حال ادای اشعار رپ در مقابل یک غروب زیبا نشان می دهد. در این ویدیو همچنین شاهد برخی از سکانس های مربوط به بازی پل واکر در فرانچایز سریع و خشن هستیم. در کل، جای تعجب نداشت که این آهنگ زیبا و جذاب، در کنار مرگ غم انگیز پل واکر، تاکنون بیش از ۴٫۳۴ میلیارد بازدید در یوتیوب دریافت کرده است.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۲- اد شیران- «Shape of You»

تعداد بازدید: ۴٫۵۴ میلیارد

اد شیران این فهرست را آغاز کرده و نزدیک بود پایان آن نیز باشد. موزیک ویدیو «Shape of You» که در ژانویه ۲۰۱۷ توسط این خواننده منتشر شد تاکنون بیش از ۴٫۵۴ بازدید در یوتیوب داشته که آن را به دومین موزیک ویدیوی برتر یک دهه اخیر تبدیل می سازد. از بسیاری از جهات، موزیک ویدیو «Thinking Out Loud» راه را برای موفقیت «Shape of You» باز کرد. در این موزیک ویدیو، شیران دیگر سعی ندارد خود را نقش اول نشان دهد اما پیشاپیش این نقش را پذیرفته است- عریان، عرق کرده و علاقمند به گفتگو و شوخی. از بسیاری از جهات این موزیک ویدیو می توانست مال جاستین بیبر، آشر یا جاستین تیمبرلیک باشد. اما شاید بخشی از جذابیت «Shape of You» این است که اد شیران با آن به یک خواننده-ترانه سرایی تبدیل می شود که به یک ستاره موسیقی پاپ در بالاترین شکل خود تبدیل می شود.

10 موزیک ویدیو پربازدید یک دهه اخیر یوتیوب؛ از «اد شیران» تا «کیتی پری»

۱- لوییس فونسی با حمایت ددی یانکی- «Despacito»

تعداد بازدید: ۶٫۵۸ میلیارد

از بیلبورد تا رنکینگ های موسیقی در سراسر جهان، لوییس فونسی و ددی یانکی با ترانه «Despacito» خود رکوردهای بسیاری را شکستند و بدین ترتیب جای تعجب ندارد که موزیک ویدیوی آن در یوتیوب نیز عملکرد مشابهی داشت. در واقع این موزیک ویدیو نه تنها پربازدیدترین موزیک ویدیو در یک دهه اخیر در یوتیوب است بلکه پربازدیدترین موزیک ویدیو در تاریخ این پلتفرم اجتماعی نیز به شمار می آید. ویدیو «Despacito» تاکنون بیش از ۶٫۵۸ میلیارد بازدید در یوتیوب داشته و این مربوط به موزیک ویدیویی است که آهنگ اورجینال و رسمی در آن است، نه ریمیکس جاستین بیبر از آن.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن