اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم


اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

ایران قدرت اول منطقه در بیوتکنولوژی است؛ در این صنعت، به تازگی پانسمان جدیدی از جنس پرده جنینی برای ترمیم انواع زخم از جمله زخم‌ بیماران پروانه‌ای، زخم دیابت، سوختگی و زخم‌ ناشی از جراحی تولید شده است.

به گزارش مشرق، زخم بستر، زخم دیابتی، زخم پروانه‌ای و سوختگی‌ها افراد زیادی را در جامعه درگیر کرده‌اند.

هر ۸ ثانیه یک پای دیابتی در دنیا قطع می شود و شش میلیون ایرانی دیابت دارند. همچنین چند صد هزار تخت بیمارستانی در کشور را طیف وسیعی از سوختگی‌های درجه ۲ و ۳ در سال اشغال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تا به حال در زمینه پانسمان مناسب انواع زخم در کشور دچار کمبود بوده‌ایم تا امروز که نمونه یک پانسمان رایج جهانی در کشور در مرحله تولید قرار گرفته است. پانسمانی از جنس بافت بدن برای ترمیم زخم.

افرادی که درگیر زخم هستند حتما این گزارش را ببینند؛ زیرا یک پانسمان جدید از جنس بافت بدن تولید شده است .

*ورود به پزشکی بازساختی و استفاده از بافت بدن برای درمان

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

رکسانا زواری مدیر فنی سایت تولید پانسمان‌های زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک در پژوهشگاه رویان، در این باره، توضیح داد: پزشکی وارد عرصه پزشکی بازساختی شده است. تا امروز بیشتر از دارو و مواد ساختنی برای درمان بیماری‌ها استفاده می شد اما اکنون پزشکی بازساختی مطرح شده است و در این صنعت ترجیح بر این است که از بافت بدن برای درمان استفاده شود. زیرا ثابت شده که نتایج بهتری خواهد داشت.

*ساخت بومی پانسمانی از جنس بافت بدن برای ترمیم زخم

جنین در پرده آمنیوتیک یا کیسه جنینی رشد می‌کند؛ این محیط جنین را از ضربه و خطرات احتمالی محافظت می‌کند و اگر هم آسیبی به جنین وارد شود باعث ترمیم آسیب می‌شود.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

وقتی پژوهشگران متوجه ترمیم زخم، تسریع در بهبود زخم و جلوگیری از بروز عفونت در این محصول زیستی شدند، تصمیم گرفتند از این هدیه خداوند به جنین یک بار دیگر استفاده کنند؛ آنها برای درمان زخم‌ها از این محصول زیستی زخم‌پوش ساخته‌اند.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

*تولید پانمسان از جنس پرده جنینی

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

در حالی که ظاهر پانسمان پرده جنینی بسیار شبیه به پانسمان‌های معمولی است، اما این پانسمان معمولی نیست در واقع پرده جنینی روی یک لایه استریل قرار داده شده و یک پانمسان زیستی تولید می‌شود.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

پرده آمنیوتیک شفاف و بی رنگ است و در نتیجه پانسمانی پرده جنینی هم بی رنگ و شفاف است و در ظاهر معمولی است. این پانسمان بسته به اندازه زخم، در اندازه‌های مختلفی استفاده می‌شود.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

*پانسمان پرده جنینی برای چه زخم‌هایی استفاده می‌شود؟

مدیر فنی سایت تولید پانسمان‌های زیستی به این سوال پاسخ می‌دهد و می‌گوید: در درمان طیف وسیعی از زخم از این محصول می‌توان استفاده کرد از جمله زخم های پای دیابتی، سوختگی های درجه دو و درجه سه، زخم‌های بیماران EB یا پروانه ای، زخم های ناشی از تروما و زخم‌های ناشی از جراحی که نتایج درمان بسیار بهتر از پانسمان‌های معمول بوده است.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم تصویر زخم اولیه


اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم تصویر ترمیم زخم پس از استفاده از پانسمان پرده جنینی


تروما به هر نوع آسیب دیدگی، ضربه، جراحت، شوک و آسیب خارجی وارد شده به بدن انسان اطلاق می‌شود.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم تصویر قبل و بعد از زخم در اثر استفاده از پانسمان پرده جنینی


*یک سال عاری از زخم برای بیماران پروانه‌ای

زواری به طور خاص به اثر استفاده از این محصول بر زخم بیماران پروانه‌ای اشاره کرده و گفت: نتیجه استفاده از محصول پرده جنینی روی زخم بیماران پروانه‌ای این بوده که زخم این بیماران بهبود یافته و به مدت یک‌سال بدن عاری از زخم شده است که این دست آورد نتیجه بسیار ارزشمندی درباره این بیماران است.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم زخم بیماری پروانه‌ای قبل از ترمیم


اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم زخم بیماری پروانه‌ای پس از ترمیم با پانسمان زیستی


وی تاکید کرد: بیماری پروانه‌ای یک بیماری ژنتیکی و ارثی است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد و تنها درمان‌های موجود برای التیام و کاهش آمال زخم‌های این بیماران است.

*قیمت پانسمان پرده جنینی چقدر است؟ بیمه این پانمسان را پوشش می‌دهد؟

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

پانسمان پرده جنینی تحت پوشش بیمه قرار دارد اما هنوز محصول گرانی نیست؛ برای مثال یک نمونه از این پانسمان در سایز ۲ سانتی متر در ۲ سانتی متری ۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

پانسمان در ابعاد مختلف ۲ سانتی متر و سانتی متر تا ۱۰ سانتیمتر در ۱۰ سانتیمتر تولید می شود و با بزرگ شدن اندازه پانسمان قیمت هم افزایش می یابد.

این محصول حتی در نرم جهانی محصول گران است، زیرا آسان به دست نمی‌آید.

زواری در پاسخ به این سوال که از هر پرده جنینی پانسمان قابل تولید است؟ می‌گوید: سایز کیسه‌های جنینی بسته به جنین و مادر متفاوت است و روش و مهارت جمع آوری کیسه هم مهم است؛ اما در مجموع در ارزیابی کیفی نمونه‌های اولیه‌ای وارد مراحل تولید می شوند که سایزشان تاحدی بزرگ باشد که حداقل ۴ محصول ۱۰ را بدست بدهند.

* برای اهدای پرده جنینی چه باید کرد؟

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

فناوری بن یاخته‌های رویان ساخت پانسمان پرده جنینی (پانسمان‌های زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک) را دارد. این شرکت در ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان فعالیت دارد و امکان فرآوری متعلقات زایمانی را هم دارد.

​اهدا کنندگان پرده آمنیوتیک از زنان بارداری انتخاب می شوند که برای انجام سزارین به بیمارستان مراجعه کردند و برای این کار غربالگری می‌شوند.

مادرانی که برای ذخیره سازی خون بند ناف مراجعه می‌کنند می‌توانند اهدا کننده پرده جنین نوزاد هم باشد. در قرارداد این مادران اعلام می شود که امکان استفاده از پرده آمنیوتیک، جفت و ضایعات زایمانی برای کارهای پژوهشی وجود دارد.

*آیا همه مادران باردار می توانند پرده جنینی اهدا کنند؟

سعید آبرون دکتری خون شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که مدیریت فنی بانک خون رویان را عهده‌دار است به این سوال پاسخ می‌دهد: تاریخچه پزشکی مادران برای اطلاع از هرگونه مشکل احتمالی بررسی می‌شود که در صورت وجود سابقه پزشکی که احتمال انتقال بیماری وجود داشته باشد داوطلب برای اهدا انتخاب نخواهد شد.

وی ادامه داد: به طور کلی، مادرانی که دچار هپاتیت، تب مالت، حصبه و بیماری‌های ناشناخته شده باشند منع اهدا دارند؛ برخی بیماری‌ها هم مانند بیماری اتوایمیون (خود ایمنی) و بیماری روماتولوژیک (رماتیسمی) هستند که این بیماری برای جنین مشکلی ایجاد نمی‌کند و حتی جالب است که در زمان بارداری حال عمومی مادر بسیار بهتر می‌شود اما طبق قوانین بین المللی این مادران هم منع اهدا دارند.

اروپا مشتری داروی تحریمی ایران +عکس و فیلم

*کشورهای اروپایی خریدار پرده جنینی از ایران

در حال حاضر تقاضا برای زخم‌ پوش زیستی در دنیا زیاد شده و حتی اروپایی‌ها با پژوهشگاه رویان برای خرید پرده جنینی مادران ایرانی وارد مذاکره شده‌اند.

مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور از تقاضای کشورهای اروپایی برای خرید پرده جنینی از ایران خبر داده است.

به گفته وی، از ۳ یا ۴ کشورهای اروپایی برای این محصول درخواست داریم که خواستند اگر می‌توانیم شرایط لازم را برای فروش این محصول ایجاد کنیم. همچنین چند کشور آسیایی هم درخواست خرید محصولات خونی، خون بند ناف و سلول های بنیادی بافت بند ناف از ایران را دارند.

*نتایج برنامه ویژه‌ کشور برای مقابله با تحریم‌های دارویی

این گزارش یک پانسمان ساخته شده از پرده جنینی یا در اصطلاح پانسمان زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک را معرفی کرد که یک محصول از صنعت جوان و رو به رشد بیوتکنولوژی در کشور است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همیشه می‌گوید: حوزه بیوتکنولوژی در خون ایرانی‌ها است و به نوعی ژنتیکی در آن برتری داریم؛ در حال حاضر هم قدرت اول منطقه در بیوتکنولوژی هستیم. ۵٠ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور در عرصه بیوتکنولوژی اتفاق می‌افتد و ارزش تولیدات حوزه بیوتکنولوژی در عرصه دارو ١.٢ میلیارد دلار است.

از سال ۹۷ برنامه ویژه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته و ٢٧ داروی بیولوژیک، ۵۰ داروی شیمیایی، ۵۷ ماده اولیه و ۳۵ رقم محصول دارویی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است که به ۵۷۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارز منجر شده است.

چندان طول نمی‌کشد که این پانسمان شناخته شده در دنیا هم در ایران رایج‌ می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا