پورمختار: دولت باید کالا‌های اساسی را قیمت‌گذاری کند


پورمختار: دولت باید کالا‌های اساسی را قیمت‌گذاری کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دولت باید کالا‌های اساسی را قیمت گذاری کند و در صورتی که کسی از این مصوبه تخطی کند، باید با وی برخورد شود.

خبرگزاری مهر: محمد علی پورمختار با انتقاد از گرانی برخی از کالا‌ها و خدمات پس از افزایش قیمت بنزین، گفت: متأسفانه پس از گرانی بنزین شاهد افزایش قیمت برخی از کالا‌ها و خدمات هستیم.

وی افزود: البته دستگاه‌های نظارتی، چون سازمان تعزیرات به صورت مرتب به مراکز عرضه کالا و خدمات سرکشی کرده و قیمت‌ها را رصد می‌کنند، اما باید این نظارت‌ها بیشتر شود چرا که بسیاری از قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تبعات روانی افزایش قیمت بنزین معمولاً بیشتر از تبعات واقعی آن در جامعه است، گفت: متاسفانه تاکنون وعده دولت مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالا‌ها و خدمات پس از گرانی بنزین محقق نشده است.

پورمختار تاکید کرد: برای کنترل قیمت کالاها، لازم است دولت کالا‌های اساسی را قیمت گذاری کند و واحد‌های صنفی و تولید کنندگان مکلف به رعایت آن شوند تا کالا‌های اساسی از آن قیمت تعیین شده و مصوب، گران‌تر به مردم فروخته نشود.

وی با اشاره به اینکه همچنین لازم است پس از قیمت گذاری کالا‌های اساسی، اطلاع رسانی گسترده شود تا مردم از قیمت این کالا‌ها با خبر شوند، بیان کرد: همچنین در صورتی که عرضه کنندگان کالایی را بیشتر از قیمت مصوب دولتی در اختیار مردم قرار دهند، باید امکانی فراهم شود که مردم بتوانند شکایت خود را به دستگاه‌های نظارتی اعلام کرده و دستگاه‌های ناظر هم باید سریعاً با متخلفان برخورد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا