صحنه‌ی رودکی در تسخیر رسیتال پیانوی هنرمند ایرانی – اتریشی


صحنه‌ی رودکی در تسخیر رسیتال پیانوی هنرمند ایرانی – اتریشی

رسانه نوا – کنسرت رسیتال پیانوی «گوتلیب والیش» -نوازنده‌ی برجسته اتریشی، ششم و هفتم دی‌ماه در تالار رودکی اجرا شد. گوتلیب والیش که تاکنون چندین بار در تهران و شیراز به اجرای برنامه پرداخته، در این کنسرت آثاری از مشاهیر بزرگ دنیای موسیقی لودویگ فان بتهوون، یوزف هایدنریا و فرانتس شوبرت را به روی صحنه برد. به گزارش رسانه نوا، فانتزی در سی‌ماژور...


رسانه نوا – کنسرت رسیتال پیانوی «گوتلیب والیش» -نوازنده‌ی برجسته اتریشی، ششم و هفتم دی‌ماه در تالار رودکی اجرا شد. گوتلیب والیش که تاکنون چندین بار در تهران و شیراز به اجرای برنامه پرداخته، در این کنسرت آثاری از مشاهیر بزرگ دنیای موسیقی لودویگ فان بتهوون، یوزف هایدنریا و فرانتس شوبرت را به روی صحنه برد.

به گزارش رسانه نوا، فانتزی در سی‌ماژور اپوس ۷۷ و همچنین سونات شماره ۸ معروف به پاتتیک (حزن انگیز) شامل ۳ موومان با نام‌های آلگرو دی‌مولتو یا «گراوه» (موومان یکم، ۸ دقیقه)، آداجیو کانتابیله (موومان دوم، ۵ دقیقه) و روندو (موومان سوم، ۵ دقیقه) دو اثری از بهتوون بود که در این اجرا نواخته شد.
واریاسیون در فامینور از یوزف هایدن (آهنگساز و موسیقیدان اتریشی) و سونات در لاماژور از فرانتس شوبرت (آهنگساز اتریشی)، قطعاتی دیگر بودند که والیش در برنامه خود اجرا کرد.

این نوازنده وینی یکی از پیشتازان نمایندگی نسل جوان تر هنرمندان اروپایی است که استقلال فردگرایانه با تاکید بر ظرافت از شاخصه های نوازندگی اوست که در این اجرا کاملا محسوس بود.

او در طول سال‌های فعالیت هنری خود با ارکسترهای برجسته‌ای از جمله فیلارمونیک وین، سمفونیک وین، ارکستر جوانان گوستاو مالر، سمفونی ورشو، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکستر سمفونی رادیو فرانکفورت، کامراتای سالزبورگ، ارکستر فیلارمونیک سلطنتی لیورپول و غیره به عنوان نوازنده پیانو همکاری داشته است.

او همچنین در جشنواره‌های معتبر و سالن‌های کنسرت مشهور به اجرای برنامه پرداخته است که از آن میان می‌توان به جشنواره لوسرن، کلاویرفستیوال روهر، بتهوون فِست بن، شوبرتیَد شوارزِنبرگ، ویگمورهال لندن، کارنِگی هال نیویورک، تون هال زوریخ، جشنواره والونی و جشنواره هنرهای سنگاپور اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موسیقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور