قوی سیاه در اصفهان تخم‌گذاری کرد


قوی سیاه در اصفهان تخم‌گذاری کرد

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: در اتفاقی نادر،‌ قوی سیاه باغ پرندگان ناژوان در اصفهان در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری کرد.

سید رسول هاشمیان در بازدید جمعی از حامیان محیط زیست در باغ پرندگان با اعلام این خبر، اظهار کرد: یک جفت قوی سیاه این مجموعه گردشگری در شرایط کاملا طبیعی، پس از یک سال شش تخم گذاشتند.

وی افزود: حدود ۱۰ سال پیش دو جفت قوی سیاه برای مجموعه باغ پرندگان خریداری شد که این پرنده های زیبا با خوگیری با محیط و بستر سازی مناسب فضای نگهداری آنان، طی چند سال گذشته به صورت کاملا طبیعی تکثیر شده اند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در هر سال قوی سیاه تنها یکبار اقدام به تخم گذاری می کند، تصریح کرد: این اتفاق معمولا در پاییز یا زمستان مشاهده می شود که متاسفانه بازدید کنندگان مجموعه باغ در این بازه زمانی بسیار محدود هستند.

هاشمیان افزود: ماه گذشته نیز کاسکوهایی که تحت نظارت پزشک های متخصص مجموعه در فضای باغ رها شده بودند، جفت گیری کرده و اکنون شاهد تولد جوجه های آنان هستیم .

وی گفت: کاسکوها از موجوداتی هستند که به ندرت اقدام به جفت گیری می کنند و این اتفاق برای بار اول در باغ پرندگان اصفهان مشاهده شد.

هاشمیان با اشاره به بهینه سازی زیرساخت ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان، گفت: به دنبال آن هستیم تا با رفع معایب و نقاط ضعف مجموعه بتوانیم در سطح بین المللی نیز به جذب گردشگر کمک کنیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در حال حاضر ماندگاری ذخایر ژنتیکی این مجموعه به بیش از ۱۲۰ گونه نادر ارتقا یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)