جدایی احتمالی زاها و تلاش کریستال‌پالاس برای جذب آزمون/ زنیت برای سردار 500 میلیارد می‌خواهد


جدایی احتمالی زاها و تلاش کریستال‌پالاس برای جذب آزمون/ زنیت برای سردار 500 میلیارد می‌خواهد

حدود یازده ماه از انتقال سردار آزمون به زنیت می‌گذرد و در این مدت و با توجه به درخشش خیره‌کننده این مهاجم، پیشنهادهایی برای جذب او به باشگاه روسی رسیده و آنها را برای تصمیم‌گیری مردد کرده. 

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، آزمون تنها یک ماه بعد از آغاز سال 2019، با انتقالی به ارزش 12 میلیون یورو، روبین‌کازان را ترک کرد تا به بهترین تیم لیگ روسیه برود و پیراهن زنیت را بپوشد. انتقالی مهم که البته موفق هم بود و سردار در بدو ورود توانست گل‌های حساسی برای زنیت در لیگ روسیه و همچنین لیگ اروپا به ثمر برساند.


آزمون در سال 2012 باشگاه سپاهان و فوتبال ایران را به مقصد روسیه ترک کرد و حالا حدود 8 سال از حضور او در این کشور گذشته است. او در این مدت برای سه باشگاه روبین‌کازان، روستوف و زنیت توپ زده و خیلی‌ها معتقدند زمان جدایی او از لیگ روسیه فرا رسیده. در این چند ساله اما شایعات زیادی حول یک انتقال بزرگ برای سردار به گوش رسیده اما هیچ کدام از آنها نهایی نشده است. سردار در فصل جدید عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب زنیت داشته و در 18 بازی لیگ روسیه موفق به ثبت آمار 7 گل و 5 پاس گل شده است. این ستاره ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز 2 گل برای تیمش به ثمر رساند اما با این وجود نتوانست مانع حذف زنیت از این رقابت‌ها شود.


آزمون در یازده ماهی که عضو زنیت بوده، 30 بازی در لیگ روسیه انجام داده و 16 گل زده، 2 بار در سوپرکاپ به میدان رفته و 2 گل زده و در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم طی 10 بازی 5 بار دروازه حریفان را گشوده است. او با آمار کلی 42 بازی و 23 گل زده برای زنیت، پیشنهادهایی برای حضور در لیگ‌های معتبر دریافت کرده که یکی از آنها متعلق به کریستال‌پالاس در لیگ برتر انگلیس است.

جدایی احتمالی زاها و تلاش کریستال‌پالاس برای جذب آزمون/ زنیت برای سردار 500 میلیارد می‌خواهد


باشگاه لیگ برتری کریستال‌پالاس با 30 میلیون یورو و قراردادی 4 ساله به دنبال جذب سردار آزمون است. قرار است کریستال‌پالاس ویلفرد زاها، مهاجم اهل ساحل‌عاج را به یکی از قدرت‌های فوتبال جزیره بفروشد و سردار آزمون را جایگزین او کند. ارزش انتقال احتمالی زاها 90 میلیون یورو است که کریستال‌پالاس با یک سوم آن وارد گود شده تا سردار آزمون را شکار کند.


باشگاه زنیت با انتقال سردار فعلاً مخالفت کرده و رقم بیشتری را خواسته. گویا آنها با رقمی کمتر از 35 میلیون یورو راضی به انتقال سردار آزمون نیستند و این موضوع را در مذاکره با طرف انگلیسی خود اعلام کرده‌اند. آزمون که روزهای خوبی را در زنیت پشت سر گذاشته، از حضور در این باشگاه راضی است و به همین دلیل فعلاً منتظر نتیجه مذاکرات نشسته تا ببیند آیا طرفین به توافق می‌رسند یا نه.


این انتقال اگر نهایی شود، رقم انتقال بازیکنان ایرانی و شاید هم آسیایی را جابه‌جا کند. پیش از این علیرضا جهانبخش با 20 میلیون یورو رکورددار بود و حالا سردار می‌تواند به گرانترین بازیکن فوتبال ایران تبدیل شود. آن‌هم با رقمی در حدود 500 میلیارد تومان که زنیت از طرف انگلیسی خود درخواست کرده. کریستال‌پالاس با مربیگری روی هاجسون از 20 بازی 27 امتیاز گرفته و در جایگاه نهم جدول قرار گرفته. به ثمر رساندن تنها 18 گل در 20 بازی شاید باعث شود تا کریستال‌پالاس با مبلغ درخواستی زنیت موافقت کند، در غیر اینصورت سردار در روسیه می‌ماند تا همچنان برای زنیت بازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه