شناسایی 251 کالا با علامت جعلی استاندارد در همدان


شناسایی 251 کالا با علامت جعلی استاندارد در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: امسال در بازرسی از شبکه توزیع استان 251 کالا با علامت استاندارد جعلی شناسایی و کشف شد.

محمد مددی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کالاهای کشف شده کالای غیربومی و محصول کارخانه ها و صنایع دیگر شهرهای کشور بوده اند که اقدامات قانونی لازم برای آنها انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۸۳۲۸ فقره بازرسی در قالب طرح طاها «طرح اجرای هماهنگ استاندارد» از شبکه توزیع استان انجام و ۸۲۹ کالای غیراستاندارد کشف شد.

مددی بیان کرد: از ۸۲۹ کالای غیراستاندارد، ۲۵۱ کالا با علامت استاندارد جعلی، ۳۸۲ کالا بدون کد ۱۰ رقمی اصالت سنجی علامت استاندارد، ۹۰ کالای مشمول الصاق برچسب انرژی بدون برچسب و ۱۰۶ مورد کالای مشمول اجرای استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد شناسایی و عرضه آنها ممنوع شد.

وی ادامه داد: تولیدکننده یا عرضه کننده کالاهای بدون علامت استاندارد با هماهنگی واحد حقوقی اداره کل استاندارد، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و سایر موارد غیراستاندارد برای پیگیری و انجام اقدام قانونی به سازمان ملی استاندارد و ادارات کل استاندارد استان مربوطه اعلام شد.

مدیرکل استاندارد همدان اظهار کرد: هدف این طرح ناامن کردن شبکه توزیع برای فروش کالاهای بی کیفیت و بدون علامت استاندارد است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می شود.

وی تصریح کرد: مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷می توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند. این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و پیشگیری از درج علامت جعلی استاندارد بر روی کالاها راه اندازی شده که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فرآورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید