آیین گرامیداشت حماسه 9دی در قم


آیین گرامیداشت حماسه 9دی در قم

قم- ایرنا - آیین گرامیداشت حماسه 9 دی باحضور متراکم و باشکوه اقشار مختلف مردم انقلابی و با بصیرت قم روز دوشنبه درمدرسه فیضیه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه و بصیرت بخش که با حضور آحاد مختلف مردم، مسئولان، علما و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد، شرکت کنندگان با گرامیداشت حماسه ۹ دی و تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام راحل و شهدا بر حل مشکلات معیشتی، خطر نفوذ برخی عناصر در انتخابات پیش رو و همچینن دقت نظر بیشتر شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کردند.

آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، محسن اراکی و عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه، مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین و نمایندگان بیوت مراجع تقلید، طلاب ، فضلا و تنی چند از شخصیت های حوزوی و سیاسی در این تجمع حماسی حضور داشتند.

آیین گرامیداشت حماسه 9دی در قم

شرکت کنندگان در این تجمع در حالی که دست نوشته هایی در محکومیت سران فتنه و حمایت از مواضع رهبری انقلاب در فتنه ۸۸ داشتند، شعارهایی در توجه بیشتر بر مشکلات معیشتی و ظرفیت های داخلی در بهبود شرایط اقتصادی کشور سر می دادند.

همچنین تجمع کنندگان مدرسه فیضیه با فریاد شعارهای«ما به مسیر شهدا می رویم، فدایی رهبر خود می شویم»، «اینهمه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»،«علمدار ولایت بسیجیان فدایت»، «گشایش معیشت، میاق با ولایت»، «نتیجه بصیرت میثاق با ولایت»، «خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است» را سر دادند.

شرکت کنندگان این تجمع همچنین با فریاد شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» ، «مرگ بر انگلیس» ، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آل سعود»، انزجار خود را از فتنه گران و حامیان بین المللی آنان اعلام کردند.

تجمع کنندگان همچنین مسیر میدان آستانه تا بیت رهبری معظم انقلاب را راهپیمایی کرده و در پایان قطعنامه پایانی ۹ دی قرائت شد.

در این قطعنامه ضمن تاکید بر وحدت و اتحاد کلیه نیروهای انقلاب و لزوم هوشیاری در خصوص توطئه های دشمنان اسلام، حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید کردند.

تجمع حماسی ۹ دی ماه امسال با اقامه نماز ظهر و عصر در بیت رهبری معظم انقلاب در قم به پایان رسید.

در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

شعار محوری بزرگداشت نهم دی امسال «نهم دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه ها» اعلام شده است.

تکمیل می شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن