پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020


پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

یک سال جدید و در واقع یک دهه جدید میلادی در حال طلوع است که رویدادهای جدیدی در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری و فجایع جهانی به همراه دارد.

به گزارش نیوز، پیش‌بینی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف ارائه شده که در ذیل به چند نمونه آن اشاره می‌شود:

انتخابات ایالات متحده

سال آینده ده‌ها انتخابات در سراسر جهان برگزار می‌شود و یکی از این انتخابات، نظرسنجی ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر است. پیش‌بینی‌های زیادی در بین موفقیت حزب‌های امریکا ارائه شده و بیان شده که رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ در مسابقه کاخ سفید تا 36 رأی انتخاباتی را از دست خواهد داد.

پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

بازی‌های المپیک 2020

توکیو مکان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده، از 24 جولای تا 9 اگوست، با حضور بیش از 200 کشور و 11هزار ورزشکار در 33 ورزش خواهد بود. از 25 آگوست تا 6 سپتامبر نیز بازی‌های پارالمپیک در توکیو برگزار خواهد شد.

در گزارش سال گذشته از نتایج مسابقات، شرکتGracenote Sports پیش بینی کرد که ایالات متحده بیشترین مدال‌ها (126) را کسب کند و بعد از ایالات متحده، چین (81) و سپس کشور میزبان ژاپن (67) قرار خواهد گرفت. پیش بینی می‌شود بریتانیا با 43 مدال در مجموع پنجم شود.

پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020


بریگزیت

انگلستان قرار است اتحادیه اروپا را در 31 ژانویه سال 2020 ترک کند. بوریس جانسون با اکثریت 80 نفری در انتخابات عمومی در ماه دسامبر، در پشت کمپین " Get Brexit Done" به پیروزی رسید و موجب تغییراتی در روند برگزیت شد. جانسون اظهار کرد: در تاریخ 31 ژانویه بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.


پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

دنیای فناوری

در حالی که نسل پنجم اینترنت در دسترس است، طبق گفته نشریه فوربس، سال 2020 احتمالا سالی خواهد بود که 5G به اوج خواهد رسید. این مجله گفت: برنامه‌های مقرون به صرفه‌تر و پوشش بهبود یافته به معنای سرعت فوق‌العاده سریع و اتصالات پایدار برای همه است.

همچنین پیش بینی می‌شود که خودروهای خودمختار به تولید قابل توجهی خواهند رسید و هوش مصنوعی در تجارت بهبود می‌یابد و موجب بهبود تجربه خرید مشتریان و ساده‌تر کردن عملکرد آنان خواهد شد.


پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

اقتصاد جهانی

جان استیک ، سردبیر اجرایی MoneyWeek گفت: " دو شاخص اقتصادی دستمزدها و نفت در سال 2020متحول خواهند شد."

وی اظهار کرد: در حال حاضر چندین سال است که در اکثر کشورهای توسعه یافته مشغول به کار هستیم و امسال شاهد نشانه‌هایی مبنی بر افزایش دستمزدها خواهیم بود. اگر این مورد در سال 2020 ادامه یابد و شتاب گیرد، خبر خوبی خواهد بود، اما شایان ذکر است که بانک‌های مرکزی نیز کم نگه داشتن نرخ بهره را دشوارتر خواهند کرد.

به دلیل کاهش تقاضای جهانی و عرضه نفت از ایالات متحده، قیمت نفت امسال به طور گسترده ثابت بود اما اگر اقتصاد جهانی قوی‌تر شود و عرضه کمتری وجود داشته باشد، قیمت‌ها به طور قابل توجهی افزایش خواهند یافت. وی اشاره کرد که قیمت‌های بالاتر نفت با تحولات اقتصادی و ناآرامی‌های سیاسی در ارتباط است.


پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

ناپایداری ژئوپلیتیک( جغرافیای سیاسی)

در سال 2019 شاهد ناآرامی‌های زیادی در سراسر جهان از جمله هنگ کنگ، شیلی، لبنان و عراق بودیم و کارشناسان پیش بینی ناآرامی‌های بعدی در سال آینده را دارند.

متیو بردلی، مدیر امنیت منطقه‌ای شرکت خدمات ریسک بین المللی SOS ، معتقد است که تغییرات جغرافیایی سال آینده خطر شماره یک خواهد بود. شرکت او یازدهمین نقشه سالانه خطرات سفر را منتشر کرده است که خطرناک‌ترین کشورها را از نظر امنیت در سال 2020 معرفی کرده و این کشورها سوریه، یمن، لیبی و افغانستان و همچنین شرق اوکراین، سومالی و سودان جنوبی هستند.


پیش‌بینی رویدادهای مهم سال 2020

سایر سالگردها و تاریخ‌های کلیدی

پنج سال از توافقنامه اقلیمی پاریس می‌گذرد و سال 2020 به عنوان سال کلیدی برای اقدامات زیست‌محیطی در نظر گرفته شده است. کشورهایی که در سال 2015 برای کاهش کربن این توافقنامه را امضاء کردند در ماه نوامبر در مراسم گلاسکو شرکت خواهند کرد تا ارزیابی کنند که چقدر به این اهداف نائل شدند و در آینده باید چه کاری انجام دهند.

در همین حال، تعطیلات بانکی در روز اول ماه مه در انگلستان به جمعه 8 مه 2020 که هفتاد و پنجمین سالگرد سکوت اسلحه‌ها در پایان جنگ جهانی دوم است، منتقل شده است. انتظار می‌رود جشن بین‌المللی سه روزه VE Day با رژه و کنسرت‌های فراوان برگزار شود.

سال آینده همچنین دویست و پنجاهمین سالگرد تولد آهنگساز بتهوون و پانصدمین سالگرد درگذشت استاد رافائل رنسانس است، که انتظار می‌رود مراسم بین‌المللی به افتخار آنان برگزار شود.

از دیگر موارد، نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی در ماه اکتبر و راه اندازی ماموریت مریخ ناسا 2020 در جولای است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر