نخستین سمینار آموزش رعایت ایمنی پروژه‌های ساختمانی قزوین برگزار شد


نخستین سمینار آموزش رعایت ایمنی پروژه‌های ساختمانی قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - نخستین سمینار آموزشی با موضوع رعایت درز انقطاع، ایمنی و حریق در پروژه‌های ساختمانی قزوین برگزار شد.

حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در این همایش با تاکید بر اهمیت مباحث رعایت درز انقطاع، ایمنی و حریق در فرآیند اجرای پروژه‌های ساختمانی و اطلاع‌رسانی صحیح به مهندسان طراح و ناظر، اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی از سوی شهرداری قزوین در طراحی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای درز انقطاع از خردادماه سال گذشته در همه ساختمان‌ها الزامی و در همه دستور نقشه‌ها و پروانه‌های ساختمانی نیز تاکید شده، تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۴۱ پرونده ناظران متخلف به دلیل گزارش نکردن و یا تاخیر در ارسال گزارش‌های تخلف درز انقطاع به شورای انتظامی معرفی شده است.

به گفته ضیائی، تمامی ساختمان‌های بلندمرتبه، عمومی و مجتمع‌های تجاری استان قزوین ملزم به رعایت ضوابط ایمنی و حریق هنگام طراحی در نقشه‌ها و پروانه‌های ساختمانی هستند.

این مسوول شهری اضافه کرد: از دی ماه سال ۹۶ کمیته مشترک ایمنی و حریق متشکل از نمایندگان این حوزه و مناطق و همچنین کارکنان سازمان آتش‌نشانی تشکیل و تاکنون نیز از ۵۰ پروژه بلندمرتبه، مجتمع تجاری و بیمارستان با هدف رفع معایب و انطباق آن با ضوابط آتش‌نشانی بازید شده است.

در ادامه این همایش نمایندگان حوزه مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها به تشریح، شفاف‌سازی و جزییات اجرای درز انقطاع و جلوگیری از تخلفات آن هنگام اجرا و نیز ضوابط مربوط به ایمنی و حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه و عمومی به ارایه توضیحات پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها