پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند شناسایی نقشه دشمن است


پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند شناسایی نقشه دشمن است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: موفقیت در جنگ اقتصادی و شکست دشمن نیازمند شناسایی و آشنایی با سلاح دشمن و شناسایی نقشه او، ارائه آموزش‌های لازم و سپس اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران جهادکشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات این سازمان با بیان اینکه صحنه جنگ در زمان کنونی تغییر یافته است، افزود: جنگ اقتصادی با گستردگی و شتابی روز افزون کشور را نشانه گرفته و همه باید هوشیار باشند.

وی ادامه داد: امروز جنگ نظامی به جنگ اقتصادی تغییر چهره داده و افرادی که در سازمان و واحدهای اقتصادی کار می‌کنند خط مقدم صحنه جنگ اقتصادی قرار دارند و مدیران جهادکشاورزی باید تنگناها و مشکلات را با اتخاذ راهبرد هوشمندانه حل کنند.

وی ابراز داشت: تحریم‌های ظالمانه علیه کشور نشانه‌ای از جنگ اقتصادی است و دشمن درصدد است تا مردم را گرفتار تنگنای اقتصادی کند تا با ایجاد نارضایتی در جامعه انفجار از درون شکل بگیرد.

تقوی تاکید کرد: جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی باید نیرو و برنامه ریزی داشته باشد تا بتوان با اطلاعات بر دشمن چیره شد.

وی از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان وزارت معیشت یاد کرد و افزود: معیشت و غذای مردم یک مقوله مهم است که مدیران جهادکشاورزی باید به این مهم توجه داشته‌ باشند.

تقوی ابراز داشت: اقلام معیشتی حساس‌ترین اقلام زندگی است و وزارت جهادکشاورزی در خط مقدم جبهه قرار دارد چرا که اگر ۲۴ ساعت تولید تعطیل شود جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی اضافه کرد: در سال‌های تحریم، اقلام معیشتب با تلاش اقتصادگران دچار کمبود نشدند.

وی بیان کرد: امسال ۱۴ میلیون تن گندم و ۳.۳ میلیون تن برنج در کشور تولید ‌شد که این میزان نشان از تامین نیاز در داخل کشور دارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور در زمینه تولید گوشت دارای وضعیت مطلوبی است و ۸۶۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور است که ۹۰ درصد آن در کشور تولید می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز باهدف تنظیم بازار از خارج وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه روغن خوراکی وابسته به واردات است و گفت: میزان روغن خوراکی موردنیاز کشور حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که با کشت ۱۰۰ هزار تن کلزا می‌توان بخش از آن را تأمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی باید به سمت علمی شدن پیش رود، افزود: کشت گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای، اصلاح بذرها و اصلاح نژاد موجب افزایش بهره وری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل از آستارا تا آبادان و تا چابهار وجود دارد که که در حد مطلوب از این ظرفیت بهره‌برداری نشده و باید این مهم مدنظر مسئولان باشد.

وی ابراز داشت: هر واحد پرورش ماهی در قفس یک معدن طلا به لحاظ درآمد است و باید رونق چنین کسب و کارهایی مورد توجه قرار بگیرد.

تقوی خاطرنشان کرد: در کشور بیکاری نیست چرا که ۲.۵ میلیون نفر تبعه افغان در کشور شغل دارند و اگر فرهنگ اشتباه پشت‌میز نشینی در کشور اصلاح شود، بیکاری در کشور معنایی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به منظور حضور در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران جهادکشاورزی استان، سخنرانی در بین مردم ولایت مدار این استان در ۹ دی و حضور در همایش یادواره شهدای کارمند و فرهنگی استان سمنان به همت بسیج فرهنگیان و کارمندان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و رونمایی از تمبر ۴۰ سالگی بسیج به استان سمنان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟