رقابت هنوز نفس می‌کشد؛ «پپ» رکورد «مورینیو» را شکست


رقابت هنوز نفس می‌کشد؛ «پپ» رکورد «مورینیو» را شکست

تهران- ایرنا- «پپ گواردیولا» با پیروزی شب گذشته تیمش مقابل شفیلدیونایتد رکورد «خوزه مورینیو» را به عنوان سریع‌ترین سرمربی که به رکورد 100 پیروزی در لیگ جزیره می‌رسد، شکست.

مرد اسپانیایی همچنان به روند برجای گذاشتن رکوردهای جدید در فوتبال انگلیس ادامه می‌دهد. پپ پس از اینکه به نخستین سرمربی تبدیل شد که سه گانه داخلی را در فوتبال جزیره تصاحب می‌کند (لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه) و تیمش را به رکورد امتیازی و گل زده جدید می‌رساند، حالا رکورد سریع‌ترین سرمربی را که به ۱۰۰ پیروزی در لیگ جزیره می‌رسد، از چنگ رقیب سنتی خود یعنی مورینیو درآورد.

گواردیولا در جریان تنها ۱۳۴ بازی، به رکورد ۱۰۰ پیروزی رسید؛ آقای خاص برای رسیدن به این رکورد به ۱۴۲ بازی یعنی ۸ بازی بیشتر نیاز داشت.

رتبه سوم به «یورگن کلوپ» تعلق دارد؛ کسی که پس از ۱۵۹ بازی به رکورد ۱۰۰ پیروزی رسید.

۱۰۰ پیروزی که گواردیولا و سربازانش را قادر ساخت تا ۲ بار پیاپی لیگ برتر جزیره را فتح کنند. در دوران حضور در منچسترسیتی، تیم پپ مجموع ۳۱۷ امتیاز را جمع‌آوری کرد؛ یعنی به طور میانگین ۲.۳۷ امتیاز به ازای هر بازی.

این آمار شاید تحسین‌برانگیز باشد اما حقیقت این است که این رقم پایین‌ترین نرخ دوران مربیگری او است.

او به همراه بارسلونا در جریان ۱۵۲ بازی، میانگین امتیاز ۲.۴۵ و در دوران حضور در بایرن مونیخ، میانگین امتیاز ۲.۵۲ را به ازای هر بازی ثبت کرد.

رکوردهای پپ در لیگ جزیره

گواردیولا در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ تعدادی رکورد جدید برجای گذاشت: قهرمانی در لیگ جزیره با بیشترین اختلاف امتیازی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده (۱۹ امتیاز بیشتر از منچستریونایتد)؛ بیشترین امتیاز در یک فصل (۱۰۰ امتیاز)؛ بیشترین امتیاز خارج از خانه (۵۰ امتیاز)؛ بیشترین پیروزی در یک فصل (۳۲)، بیشترین برد متوالی (۱۸ پیروزی).

تیم تحت هدایت وی علاوه بر این، رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را در اختیار دارد (۱۰۶ گل در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸).

این در حالی است که سیتی با هدایت پپ رکورددار بیشترین تفاضل گل نیز محسوب می‌شود.

با این وجود، سیتیزن‌ها پس از ۲ سال، در فصل جاری از روزهای اوج فاصله گرفته‌اند و هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز فاصله با لیورپول که یک بازی کمتر از آنان نیز انجام داده است، پس از لسترسیتی در رده سوم جای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس