بستر رودخانه جاجرود در قرچک پاکسازی می‌شود


بستر رودخانه جاجرود در قرچک پاکسازی می‌شود

تهران- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: با انتقال ساکنین منازل احداث شده در بستر رودخانه جاجرود که از میان شهر و مناطق روستایی عبور می‌کند، کار پاکسازی این بستر به زودی انجام می‌شود.

علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود، با عبور از مرکز شهرستان قرچک و حرکت به سمت جنوب، از روستاهای قشلاق و داودآباد عبور می‌کند.
وی افزود: هر چند که با احداث سد ماملو، آبی از این سرشاخه عبور نمی‌کند ولی هر از چندگاهی با افزایش میزان بارش نزولات جوی و تخلیه سرریز سد، این سرشاخه نیز مملو از آب می‌شود که در بارندگی‌های اول فصل امسال، پس از سال‌ها آب در این مسیر جاری شد.
وی گفت: در سال‌های گذشته، تعدادی از افراد که عمدتا از اقشار ضعف جامعه می‌باشند، به دلیل عدم جاری شدن آب، طی سال‌های گذشته اقدام به احداث منزل در بستر و حریم رودخانه کرده بودند که با جاری شدن سیلاب در اوایل امسال، برای این منازل مشکلات آب‌گرفتگی به وجود آمده بود.

بستر رودخانه جاجرود در قرچک پاکسازی می‌شود


رشیدیان تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی و به منظور جلوگیری از بروز تلفات انسانی در زمان جاری شدن سیلاب، حکم تخریب این منازل صادر شد ولی به منظور همراهی با سکنه این خانه‌ها، تا تعیین مکانی برای استقرار، این حکم اجرا نگردید.
وی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره راه مسکن و شهرسازی و تهیه مبلغ حداقلی ودیعه از سوی افراد ساکن در منازل احداث شده در بستر رودخانه، زمینه استقرار سه خانوار در یکی از مجتمع‌های مسکونی قرچک فراهم شده است.

بستر رودخانه جاجرود در قرچک پاکسازی می‌شود


بخشدار مرکزی قرچک گفت: با تخلیه کامل و استقرار خانواده‌ها در منازل در نظر گرفته شده، خانه‌های احداث شده در بستر رودخانه جاجرود تخریب و این بستر به طور کامل پاکسازی می‌شود.
قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید