راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی


سایز شلوار مردانه معمولا با توجه به سایز دور کمر و قد شلوار اندازه گیری می‌شود. آگاهی از اندازه فاق شلوار نیز برای انتخاب بهتر می‌تواند به شما کمک کند.

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی

ستاره |
سرویس مد و پوشاک - پیشرفت تکنولوژی و برداشته شدن مرز‌های خرید و فروش، افراد زیادی را به خرید آنلاین پوشاک از برند‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی ترغیب کرده است. خرید آنلاین همواره مزایا و معایبی را به همراه دارد. از مزایای آن می‌توان به تنوع و قابلیت مقایسه قیمت‌ها اشاره کرد. ولی یکی از عمده معایب آن که گاهی مانع می‌شود برخی سمت خرید آنلاین بروند، مشکل پیدا کردن سایز مناسب است. در این مطلب سعی بر آن داریم تا ۳ روش معمول سایزبندی شلوار مردانه را به شما معرفی کنیم که با کمک آن بتوانید با پیدا کردن سایز خود چه به صورت آنلاین و چه در خرید حضوری، بهترین سایز شلوار مردانه را پیدا کنید.

روش‌های معمول سایزبندی شلوار مردانه

قبل از هر چیز باید بدانید که شما نمی‌توانید کاملا به سایز‌های درج شده بر روی تگ شلوار‌ها اطمینان کنید. تقریبا هیچ سایز استانداری به عنوان سایز پایه در دنیای مد وجود ندارد؛ چرا که ممکن است هر برندی جدول سایزبندی خاص خود را بر اساس برش شلوار‌های خود داشته باشد. ولی به طور کلی ۳ روش معمول برای پیدا کردن سایز شلوار مردانه وجود دارد.


۱. W/L-Jeans Sizes

این روش معمول‌ترین راه برای پیدا کردن سایز شلوار مردانه است که تنها از ۲ عدد که یکی بر دور کمر (W) و دیگری بر قد شلوار (L) دلالت دارد. این روش برای پیدا کردن سایز انواع شلوار از جین گرفته تا شلوار‌های پارچه‌ای و کژوال مردانه و زنانه کاربرد خواهد داشت.

برای مثال:
اگر روی تگ شلوار جین مردانه مورد نظر شما اعداد ۳۲/۳۴ درج شده است، این بدین معناست که دور کمر ۳۴ اینچ و قد شلوار (قد درز داخل شلوار) شما ۳۲ اینچ است. به طور کلی، اولین عدد از سمت چپ، اندازه دور کمر و دومین عدد قد شلوار را به شما نشان خواهد داد.

نکته:
برای تبدیل اینچ به سانتی متر کافیست، هر اینچ را معادل ۲.۵۴ در نظر بگیرید.


۲. US Standard Pants Sizes

سایز‌های آمریکایی رنجی از XS تا XXXL و بیشتر را شامل می‌شود.


۳. EU Pants Sizes

سایزبندی اروپایی که مبتنی بر اعداد است و تولیدات آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی را شامل می‌شود. در این روش معمولا سایز ۴۰ خانم‌ها و ۵۰ سایز آقایان را تعریف می‌کند.


روش اندازه گیری سایز شلوار مردانه

برای اندازه گیری سایز شلوار خود از روی بدن، به کمک یک نفر نیاز خواهید داشت. چه بهتر که این اندازه گیری توسط یک خیاط مجرب صورت گیرد. با این وجود ما روش اندازه گیری را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید به راحتی خودتان در خانه به سایز اندام خود برسید.
راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی

برای اندازه گیری سایز شلوار مردانه از یک متر پلاستیکی و یا پارچه‌ای قابل انعطاف به دور بدن استفاده کنید. متر را موازی با زمین، دور کمر (باریک‌ترین قسمت کمر درست در جایی که شروع به پهن شدن می‌کند و گودی طبیعی کمر شما را نشان می‌دهد) قرار دهید. نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که متر را نه خیلی آزاد و نه خیلی محکم، به طوری که یک انگشت بین بدن و متر فاصله ایجاد کند، قرار دهید. به این ترتیب شما اندازه دور کمر خود را بدست خواهید آورد.
برای اطمینان حاصل کردن از اینکه سایز بدست آمده درست است، می‌توانید یکی از شلوار‌های خود را صاف روی زمین قرار دهید و با متر دور کمر آن را اندازه گیری کنید و با سایزی که بر روی بدن خود بدست آوردید، مقایسه کنید. (داشتن یکی دو سانتی متر تفاوت طبیعی است)

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی


جدول سایز شلوار مردانه بر اساس دور کمر

دور کمر به سانتیمر دور کمر به اینچ سایز
71-76 28-30 XS
76-81 30-32 S
81-86 32-34 M
86-91 34-36 L
91-96 36-38 XL
101-111 40-44 XXL
117-127 46-50 3XL
132-137 52-54 4XL
142-152 56-60 5XL
157-162 62-64 6XL
حال باید قد شلوار را بدست آورید. برای این منظور می‌بایست درز داخلی شلوار را اندازه بگیرید. متر را درست بر روی فاق شلوار قرار دهید و تا مچ پا را اندازه گیری کنید.

نکته:
قد شلوار در شلوار پارچه‌ای باید دقیقا تا روی کفش شما اندازه گیری شود. این در حالیست که برای شلوار‌های کژوال (جین و کتان) تا مچ پا اندازه گیری می‌شود.

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی


جدول سایز شلوار مردانه بر اساس قد شلوار

قد شلوار به سانتیمر قد شلوار به اینچ قد شلوار
69 27 Extra Short
74 29 Short
79 31 Regular
84 33 Long
89 35 Extra Long

حال اندازه‌های بدست آمده را با جدول سایز بندی شلوار مردانه زیر مطابقت دهید تا سایز شلوار خود را پیدا کنید. از آنجایی که اندازه‌های درج شده بر روی تگ شلوار‌ها معمولا بر اساس اینچ هستند، ما برای سهولت شما اندازه‌ها را به سانتی متر تبدیل کرده ایم. برای تبدیل اینچ به سانتی متر کافیست، هر اینچ را معادل ۲.۵۴ در نظر بگیرید.

نکته:
اگر سایز شما مابین ۲ سایز موجود در جدول سایزبندی قرار دارد، سایز بزرگ‌تر را به عنوان سایز اصلی خود در نظر بگیرید.


جدول سایزبندی شلوار مردانه ایرانی و خارجی

قد شلوار به سانتیمر دور کمر به سانتیمر قد شلوار به اینچ دور کمر به اینچ سایز
74 71-76 29 28-30 XS
76 76-81 30 30-32 S
79 81-86 31 32-34 M
81 86-92 32 34-36 L
84 92-97 33 36-38 XL
84 102-107 33 40-42 XXL
84 107-112 33 42-44 3XL


انواع فاق شلوار مردانه

فاق شلوار مردانه به طور کلی به سه دسته کوتاه، متوسط و بلند تقسیم بندی می‌شود. شلوار‌های پارچه‌ای معمولا فاق بلند هستند. این در حالیست که شلوار‌های کژوال (جین و کتان) بسته به استایل شلوار، هر سه دسته را شامل می‌شوند.


شلوار فاق کوتاه مردانه

کمر این نوع شلوار، بالای باسن و دقیقا زیر گودی طبیعی کمر قرار می‌گیرد و برای استایل‌های کژوال و روزمره مناسب‌اند.

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی


شلوار فاق متوسط مردانه

فاق متوسط یا نرمال معمولا بین ۲۲ تا ۲۸ سانتی متر است و کمر این شلوار دقیقا روی گودی طبیعی کمر و ناف قرار می‌گیرد. این نوع شلوار مناسب استایل‌های مختلف با هر فرم اندام مردانه‌ای است که ترجیح می‌دهند پیراهنشان را داخل شلوار بگذارند.

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی


شلوار فاق بلند مردانه

همانطور که از اسمش پیداست بلندی فاق این شلوار چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر است. کمر این شلوار بالای ناف و روی خط طبیعی گودی کمر قرار می‌گیرد. در نتیجه بهتر است از تو گذاشتن لبه پیراهن درون شلوار فاق بلند خودداری کنید. شلوار‌های پارچه‌ای مردانه معمولا فاق بلند هستند. اما شلوار‌های کژوال افراد بلند قد نیز می‌توانند فاق بلند باشند.

راهنمای جامع سایز شلوار مردانه ایرانی و خارجی

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل‌های شلوار جین مردانه؛ جنتلمن‌ها چه می پوشند؟!


حرف آخر

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا تمامی نکات لازم برای بدست آوردن سایز شلوار مردانه را برای شما بازگو کنیم. اما گاهی ممکن است امکان پرو شلوار برای شما وجود نداشته باشد و شما از سایز‌های معمول درج شده بر روی تگ شلوار سر در نیاورید. به عنوان یک تجربه شخصی و عملی، شما می‌توانید دور کمر شلوار مورد نظر خود را با گردن خود نیز اندازه گیری کنید! عجیب، ولی واقعی! شما چه روش‌های دیگری را تا کنون تجربه کرده اید؟ فراموش نکنید که شما می‌توانید در انتهای این مطلب سوالات و تجربیات شخصی خود را با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. در پایان، از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به توصیه‌های کلیدی برای خرید شلوار مردانه بیاندازید و از آن‌ها بهره بگیرید.

برگرفته از: blitzresults

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم