درمان خارش واژن با جوش شیرین


درمان خارش واژن با جوش شیرین یک روش بی خطر و مقرون به صرفه است که نتایج شگفت انگیزی دارد و به طور گسترده ای توسط زنان مطلع به درمان های خانگی با طب سنتی استفاده می شود. تقریباً همه زنان در زندگی خود با خارش واژن روبرو شده اند، این بیماری نگران کننده نیست اما بهتر است آن را با داروهای خانگی درمان کنید تا به مسئله جدی تبدیل نشود.

 

 

درمان خارش واژن با جوش شیرین یک روش بی‌‌خطر و مقرون به صرفه است که نتایج شگفت انگیزی دارد و به طور گسترده‌ای توسط زنان مطلع به درمان‌های خانگی با طب سنتی استفاده می‌شود.

چرا برای درمان خارش واژن یک ماده شیمیایی گران قیمت را انتخاب می‌کنید وقتی یک ماده ساده در آشپزخانه می‌تواند این ترفند را انجام دهد!

امروزه انواع شوینده واژینال در بازار وجود دارد که تضمین می‌دهند شما را سالم نگه دارند و بوی ناخوشایند واژن را کم کنند. اما صبر کنید چرا می‌خواهید این روش‌ها را انتخاب کنید، بیشتر این‌ها با مواد شیمیایی پر شده‌اند که می‌توانند در این منطقه ظریف و حساس، حساسیت ایجاد کنند. به جای این کار واژینال خود را با جوش شیرین بشویید و باور کنید که این کار خیلی دشوار نیست. اگر در کابینت آشپزخانه خود جوش شیرین دارید از آن استفاده کنید. این ماده عالی می‌تواند به شما در مقابله با عفونت‌های واژن کمک کرده و آن را بدون بو نگه دارد.

خارش واژن می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، این مشکل می‌تواند ناشی از چیزی مانند خشکی واژن یا مواد تحریک کننده شیمیایی موجود در صابون‌های معطر و… باشد. خارش واژن همچنین می‌تواند نتیجه عفونت مخمر، واژینوز باکتریایی، عفونت مقاربتی (STI) یا چیز دیگری باشد.

داروهای خانگی بسیاری برای درمان خارش واژن وجود دارد، اما درمانی که انتخاب می‌کنید به علت خارش بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر خارش داخل واژن باشد می‌تواند یک عفونت مخمر باشد. اگر خارش روی پوست اطراف واژن باشد، می‌تواند ناشی از اگزما یا بیماری پوستی دیگری باشد.

درمان خارش واژن با جوش شیرین

تقریبا همه زنان در زندگی خود با خارش واژن روبرو شده‌اند، این بیماری نگران کننده نیست اما بهتر است آن را با داروهای خانگی درمان کنید تا به مسئله جدی تبدیل نشود. یکی از این داروهای گیاهی که برای درمان خارش واژن کاربرد فراوانی دارد جوش شیرین است.

حمام جوش شیرین یک روش ارزان، امن و بی‌خطر است و گاهی اوقات برای مراقبت از پوست و درمان مشکلات پوستی موثر است.

حمام جوش شیرین با حمام نمک اپسوم متفاوت است که برای درمان شرایط مختلف استفاده می‌شود. حمام جوش شیرین بیشتر برای مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که حمام نمک اپسوم مواردی مانند سلامت گردش خون، فشار خون و عملکرد اعصاب را درمان می‌کند. برخی از دستور العمل‌های حمام شامل ترکیب جوش شیرین و نمک اپسوم هستند.

جوش شیرین مقادیر pH بدن را متعادل و به طور موقت محل واژن را اسیدی می‌کند. این باعث می‌شود عفونت واژن از بین برود و از این طریق خارش واژن تسکین یابد.

جوش شیرین خواص ضد قارچی و ضد التهابی دارد، از طرفی ضد عفونی کننده و تسکین دهنده است و به شما کمک می‌کند تا از درد، تحریک و احساس سوزش ناشی از خارش واژن رهایی یابید. جوش شیرین به طور موثری باعث جذب آنزیم‌ها و میزان آب از قارچ می‌شود که به نوبه خود قارچ را از بین می‌برد و عفونت به تدریج به حداقل می‌رسد. استفاده منظم از جوش شیرین باعث از بین رفتن قارچ می‌شود و پوست را پاک و خشک می‌کند.

چگونه از این روش استفاده کنید؟
همیشه قبل از حمام جوش شیرین مقدار زیادی آب بنوشید. شما می‌توانید با استفاده از شمع‌ها، چراغ‌های ملایم و موسیقی آرامش بخش، فضایی آرامش بخش ایجاد کنید تا در هنگام استحمام به آرامش شما کمک کند. ممکن است بخواهید از قبل پوست خود را خشک کنید. برای حمام جوش شیرین این نکات را رعایت کنید:

درمان خارش واژن با جوش شیریندرمان خارش واژن با جوش شیرین یک روش سنتی و خانگی برای رفع عفونتهای واژن است.

– بین ۵ قاشق غذاخوری تا ۲ فنجان جوش شیرین را به وان حمام اضافه کنید. مقدار آن بستگی به شرایط مورد نظر شما برای درمان دارد.
– آن را هم بزنید تا مطمئن شوید که به خوبی حل شده است.
– به مدت ۱۰ تا ۴۰ دقیقه در وان حمام بنشینید.
– توصیه می‌شود بعد از حمام خود را با آب بشویید. این کار به شما کمک می‌کند تا از شر سموم و عفونت‌های باقی مانده خلاص شوید. برای لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌توانید از لباس یا ملافه استفاده کنید.
– آب باید کمی گرم باشد، اما خیلی گرم نباشد که به پوست آسیب برساند. این کار به جلوگیری از سوزش، ضعف و احساس سبکی کمک می‌کند. آب گرم همچنین می‌تواند رطوبت پوست را از بین ببرد. استفاده از آب ولرم به پوست در جذب رطوبت کمک می‌کند. اگر در هر نقطه‌ای احساس گرما کردید می‌توانید تا زمانی که درجه حرارت ایده‌آل باشد آب خنک بیشتری اضافه کنید.

بعد از حمام این موارد را انجام دهید:
– با حوله خود را خشک کنید.
– پوست خود را با نرم کننده مرطوب کنید.
– آب بنوشید.
– اگر احساس ضعف، سستی یا کسلی دارید آرام بنشینید و کمی استراحت کنید.

خارش، تورم، احساس سوزش در اطراف مناطق آسیب دیده، درد واژن، احساس سوزش در طول مقاربت، احساس سوزش در هنگام ادرار و تخلیه مایع سفید و بی‌بو برخی از علائم تجربه شده توسط افرادی است که از این عفونت رنج می‌برند.

علت اصلی خارش واژن وجود عفونت در واژن است که باید تلاش کنید این عفونت را از بین ببرید. این موجودات عموما در مناطقی مانند دستگاه گوارش، دستگاه تناسلی، دهان، زیر بغل، زیر ناخن و زیر پوست زندگی می کنند. هر زمان که سیستم ایمنی بدن مختل می‌شود، این مخمر باعث عفونت در بدن می‌شود. این عفونت، واژنِ زنانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که میزان استروژن آنها کاهش یافته است.

برای رفع عفونت راه‌های فراوانی وجود دارد، یکی از این راه‌ها مصرف داروهایی همچون آنتی بیوتیک است. اما مصرف این داروها عوارض جانبی بسیاری دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد از داروهای خانگی برای درمان خارش واژن استفاده کنند.

تغییرات هورمونی، استرس، مصرف داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک‌ها، استروئیدها، داروهای ضد بارداری، مشکلات مزمن، بارداری و غیره بعضی از عوامل ایجاد عفونت هستند. استفاده از داروهای ضد عفونت موثر است، اما ممکن است برخی از آن‌ها عوارض جانبی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است برای نتایج طولانی مدت از داروهای خانگی استفاده کنید.

جوش شیرین به طور موثر عفونت و علائم آن را در کوتاه مدت از بین می‌برد.

درمان خارش واژن با جوش شیرینجوش شیرین عفونت و خارش واژن را به طور کامل در کوتاه مدت از بین می برد.

در چه شرایطی حمام جوش شیرین می‌تواند به ما کمک کند؟
حمام جوش شیرین می‌تواند خارش واژن را درمان کند و به آرامش و استراحت ما کمک کند. حمام‌ها همچنین باعث موارد زیر می‌شوند:
– تنش و درد را تسکین می‌دهند
– گردش خون را افزایش می‌دهند
– روند بهبودی را تسریع می‌کنند

اضافه کردن جوش شیرین به حمام ممکن است مزایای دیگری هم داشته باشد که بسیاری از آنها مربوط به پوست هستند. برخی از این کاربردها در زیر شرح داده شده است:
– عفون‌ های مخمر

حمام جوش شیرین باعث تسکین و درمان علائم عفونت مخمر می‌شود از قبیل:
– خارش
– سوزش

جوش شیرین همچنین ممکن است تأثیر مثبتی بر pH واژن داشته باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که جوش شیرین باعث کشته شدن سلول‌های کاندیدا می‌شوند که منجر به عفونت‌های مخمر می‌شوند. همچنین حمام جوش شیرین دارای اثرات ضد قارچی عمومی است.

درمان خارش واژن با جوش شیرین

بایدها و نبایدها:
– برای درمان ترشحات دهانی، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. از این ترکیب برای چند دقیقه استفاده کنید.

– اگرچه جوش شیرین خارش را کاهش می‌دهد اما مصرف بیش از حد آن باعث افزایش pH مناطق آسیب دیده می‌شود. در نتیجه مخمر بهتر رشد می‌کند و احساس خارش و سوزش بیشتر می‌شود.

– افرادی که به شدت تحت رژیم سدیم قرار دارند یا از فشار خون بالا و مشکلات قلبی رنج می‌برند، نباید برای درمان عفونت مخمر از جوش شیرین استفاده کنند، چرا که منجر به مشکلات جدی می‌شود.

– برای جلوگیری از رشد مخمر و گسترش عفونت، همیشه مناطق آلوده را خشک و تمیز نگه دارید. همچنین، برای جلوگیری از گسترش عفونت به افراد دیگر لباس‌های فرد آلوده را بطور جداگانه بشویید.

– با نوشیدن آب زیاد، مصرف رژیم غذایی سالم و متعادل، اجتناب از پوشیدن لباس‌های تنگ، کاهش استرس، عدم استفاده از دئودورانت‌های معطر و غیره بدن خود را هیدراته کنید و از عفونت مخمر خلاص شوید.

– اگر بعد از اعمال جوش شیرین، منطقه آسیب دیده قرمز و یا تحریک شد، بلافاصله استفاده از آن را قطع کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: genital itching with baking soda

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !