آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان


آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- به دنبال زلزله پنج و چهار دهم ریشتری در بخش قلعه قاضی بندرعباس مرکز استان هرمزگان، استاندار دستور آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران استان و این شهرستان را صادر کرد.

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به وقوع پنج پس لرزه در منطقه تمام تیم های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز در منطقه اسکان اضطراری برپا خواهد شد.

وی افزود: تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و برای مقابله با هر بحرانی، به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان بندرعباس دستور و اعلام آماده‌باش کامل داده شده است.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان آمادگی کامل برای مدیریت هرگونه بحران را دارد، گفت: طبق آخرین ارزیابی ‌های صورت گرفته زلزله ۵.۴ ریشتری قلعه قاضی تاکنون خسارت جانی و مالی در پی نداشته و تنها خسارت‌های جزئی به سازه های خشت و گلی در این منطقه وارد شده است.

استاندار هرمزگان از مردم منطقه خواست که نکات ایمنی را در شرایط زلزله رعایت و از حضور در بافت های ناایمن و غیر مستحکم پرهیز کنند.

آماده باش کامل تمام مراکز درمانی هرمزگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: به دنبال وقوع زلزله در منطقه قلعه قاضی، تمامی پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵، اتوبوس آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

دکتر حسین قاسمی شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم های ارزیاب مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس ۱۱۵ جهت ارزیابی شرایط، عازم منطقه زلزله شده و خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی افزود: نیروهای عملیاتی فراخوان شده و تیم های ارزیاب تا عادی شدن شرایط در منطقه خواهند ماند.

زلزله‌ای به بزرگی پنج و چهار دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بخش قلعه قاضی از توابع بندرعباس مرکز استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله ساعت ۱۷ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه عصر دوشنبه نهم دیماه در ۲۵ کیلومتری قلعه قاضی، ۲۶ کیلومتری تخت و ۳۴ کیلومتری جزیره هرمز در عمق ۲۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۲۷۷ عرض شمالی و ۵۶.۷۱۰ طول شرقی ثبت شده است.

تاکنون پنج پس لرزه به دنبال این زلزله بزرگ در این مناطق ثبت شده است.

بخش ۲۰ هزارنفری قلعه قاضی در ۳۰ کیلومتری شمال و بخش تخت در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی