میلیارد‌رهای خاورمیانه 3 میلیارد دلار بر ثروت خود افزودند


میلیارد‌رهای خاورمیانه 3 میلیارد دلار بر ثروت خود افزودند

بر اساس آمار بلومبرگ، میلیارد‌رها در خاورمیانه در سال 2019 حدود سه میلیارد دلار بر ثروت خالص خود افزودند.

میلیارد‌رهای خاورمیانه 3 میلیارد دلار بر ثروت خود افزودند

به گزارش پایگاه اینترنتی العربیه، بر اساس شاخص میلیاردر‌ها، ارائه شده از سوی بلومبرگ، در حالی که سراسر جهان شاهد تنش‌های تجاری و رکورد اقتصادی است، بخش تجاری در خاورمیانه شاهد رشد بوده است.

شاهزاده الولید بن طلال آل سعود که یک سرمایه گذار فعال در بخش سهام شرکت‌هایی همانند لیفت Lyft و اسنپ چت Snapchat محسوب می‌شود، ثروتمندترین عرب در فهرست ثروتمندان بوده است. ثروت او معادل ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. او بنیانگذار شرکت "کینگدم هولدینگ" است که در هتل‌های زنجیره ای، مسکن و بازار سهام سرمایه گذاری می‌کند.

دومین فرد در این فهرست محمد المودی، میلیاردر سعودی-مصری است که ارزش دارایی هایش هشت میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار است. او مالک چندین شرکت فعال در بخش انرژی تا ساخت و ساز است.

محمد الجابر هم که مالک سری هتل‌های لوکس در اروپا و مصر است، دارای ثروتی معادل هفت میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار است. او بنیانگذار بزرگترین موسسه تحقیقاتی خاورمیانه در اروپا به نام موسسه خاورمیانه در لندن است.

ناصف ساویریس که شش میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار دارایی دارد مالک یک کسب و کار در بخش ساخت و ساز در مصر است و به سبب خرید تیم استون ویلای انگلیس در سال گذشته مشهور شد.

مجید الفوتیم با شش میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار ثروتمندترین تاجر اماراتی است. او مالک بزرگترین شرکت بیمه در امارات است.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشش نوشت ثروت ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹، ۱.۲ تریلیون دلار افزایش یافت. میلیارد‌رها در خاورمیانه هم در سال ۲۰۱۹ حدود سه میلیارد دلار بر ثروت خالص خود افزودند.

بر اساس این گزارش, ۱۷۲ میلیاردر آمریکایی که در فهرست بلومبرگ نامشان به چشم می‌خورد ۵۰۰ میلیون دلار به فهرست خود افزودند و در این میان مارک زاکربرگ، مالک فیس‌بوک ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و بیل گیتس، بنیان‌گذار مشترک مایکروسافت ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به ثروت خود افزود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا