کنعانی‌زادگان: مثل ناموسم از دروازه پرسپولیس دفاع می‌کنم می‌خواهیم


کنعانی‌زادگان: مثل ناموسم از دروازه پرسپولیس دفاع می‌کنم می‌خواهیم
پرسپولیس با برد ۱-۰ در بازی معوقه هفته دوازدهم مقابل نساجی به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد تا با اقتدار به کار خود در نیم فصل پایان دهد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان که در ترکیب اولیه قرار داشت، به همراه دیگر مدافعان موفق شد با وجود فشار زیاد نساجی پس از ۱۰ نفره شدن پرسپولیس، از دروازه تیمش محافظت کند و شاگردان کالدرون برد مهمی را جشن گرفتند. این مدافع ملی پوش در لیگ جاری در ۱۴ بازی مجموعاً هزار و ۸۹ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و جزو بازیکنان مورد اعتماد گابریل کالدرون است.

کنعانی‌زادگان درباره پیروزی سرخپوشان پایتخت مقابل تیم «شهر خسته» به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی خوبی بود و خدا را شکر که برنده شدیم. این بازی برایمان خیلی مهم بود چون می‌توانستیم با ۳ امتیاز آن به صدر جدول برسیم. واقعاً باید دست تک تک هواداران را بوسید که در سرما و آلودگی هوا به ورزشگاه آمدند و سکوها را پر کردند و توانستیم به پیروزی برسیم. آنها واقعاً یار دوازدهم ما هستند و پرسپولیس بدون آنها هیچ است.»

محسن ربیع‌خواه دقیقه ۵۸ اخراج شد و کار قرمزهای پایتخت ۱۰ نفره مقابل سرخ‌های قائمشهری سخت شد. گرچه دفاع سرخپوشان منسجم عمل کرد و بوژیدار رادوشوویچ هم واکنش‌های خوبی در چند صحنه داشت. کنعانی‌زادگان درباره شرایط پرسپولیس در دقایقی که زیر فشار حملات حریف بودند هم صحبت کرد: «محسن یکی از بهترین بازیکنان ماست و خیلی وسط زمین زحمت می‌کشد. اخراج او، یک اتفاق فوتبالی بود و دیدید که وقتی محسن را از دست دادیم، چقدر روی روند بازی تأثیر داشت و تیم ما ناخواسته عقب آمد. با این حال، همقسم شدیم به خاطر محسن هم که شده، بازی را ببریم. وقتی تیمی خوب کار می‌کند و گل نمی‌خورد، همه اعضای تیم در آن نقش دارند، حتی فورواردها که کار دفاعی را از جلو انجام می‌دهند. با این حال، وقتی به دروازه تیمی حمله می‌شود، عملکرد مدافعان و دروازه‌بان خیلی به چشم می‌آید. خدا را شکر که توانستیم جلوی حملات نساجی را بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم.»

ترکیب خط دفاعی پرسپولیس در نیم فصل نخست بارها تغییر کرد؛ در چند بازی سیدجلال حسینی بازی نکرد، گاهی شجاع خلیل‌زاده و مواردی هم کنعانی‌زادگان نیمکت‌نشین بود. او درخصوص تغییرات کالدرون بخصوص در خط دفاعی گفت: «این نظر کادر فنی است و ما نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. من خودم زمانی که به پرسپولیس آمدم، گفتم چه یک دقیقه بازی کنم چه ۹۰ دقیقه، جانم را برای تیم می‌گذارم و واقعاً خیلی خوشحالم کنار دو مدافع باتجربه مثل سیدجلال و شجاع بازی می‌کنم و خیلی چیزها هم کنارشان یاد گرفته‌ام. آنها ۳ سال توانستند بهترین خط دفاع را داشته باشند و ان شاءالله امسال هم بتوانیم کنار هم به موفقیت برسیم. واقعاً فرقی نمی‌کند که چه کسی بازی کند، اینها نظر کادر فنی است و فقط پیروزی تیم مهم است.»

آیا پرسپولیس می‌تواند در نیم فصل دوم هم صدرنشینی را حفظ کند؟ کنعانی‌زادگان چنین پاسخ داد: «کالدرون همیشه به ما گفته که هر بازی یک فینال است و همه تیم‌هایی که جلوی پرسپولیس بازی می‌کنند، بهترین عملکردشان را به نمایش می‌گذارند. چون پرسپولیس یکی از بهترین و بزرگترین تیم‌های آسیاست و در این چند سال هم نشان داده که چه توانایی‌های زیادی دارد و با حمایت هواداران میلیونی، به موفقیت‌های بیشتر فکر می‌کند. البته طبیعی است که نیم فصل دوم بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی و سهمیه تلاش می‌کنند و تیم‌های پایین جدول برای اینکه در لیگ برتر بمانند. معمولاً تمام تیم‌ها برای رسیدن به هدف‌شان در نیم فصل تقویت می‌شوند. ما هم همان طور که کالدرون گفته، می‌خواهیم بازیکن بگیریم و تیم را تقویت کنیم. باید در نیم فصل دوم در ۳ جام بجنگیم؛ لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا. گرچه فشردگی بازی‌ها به تیم ضربه می‌زند ولی تلاش می‌کنیم که در هر ۳ جام قهرمان شویم.»

ناراحتی کالدرون از مسئولان باشگاه پرسپولیس باعث شده شایعاتی نگران کننده برای هواداران شکل بگیرد و آنها نگران هستند که تیم‌شان به شرایطی مشابه استقلال دچار شود. کالدرون ایران را با دلخوری ترک کرد و برای سپری کردن تعطیلات کریسمس و استراحت به آرژانتین رفت. کنعانی‌زادگان امیدوار است که کالدرون به ایران بازگردد: «ان شاءالله که آقای کالدرون برگردد و به کارش ادامه دهد. او مربی بزرگی است. در دو فینال جام جهانی به عنوان بازیکن حضور داشته و کارنامه خوبی هم در مربیگری با تیم‌های آسیایی دارد. من خودم شخصاً خیلی چیزها از ایشان یاد گرفته‌ام. الان هم که تیم اول جدول است و مدیریت خوب و قوی‌ای داریم و امیدوارم مشکلات حل شود و مسأله‌ای به وجود نیاید.»

زمانی که کنعانی‌زادگان به پرسپولیس بازگشت، جو علیه او بود ولی با گذشت زمان، او خود را نشان داد و در ۱۲ بازی لیگ جزو مدافعان ثابت تیم بود. این مدافع درباره شرایط خود چنین نظر داد: «روز اول آمدم، گفتم با دل و جانم برای پرسپولیس بازی می‌کنم و مثل ناموسم از دروازه تیم دفاع می‌کنم. گفتم هر چه در توان دارم، برای تیم می‌گذارم و خدا را شکر می‌کنم که شرایط خوب بوده و توانسته‌ام دل هواداران را به دست آورم. ان شاءالله بتوانم در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشم.»

صحبت‌های پایانی این مدافع ملی‌پوش، درباره وضعیت تیم ملی و شایعه سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ است: «نمی‌دانم چه کسی سرمربی می‌شود ولی امیدوارم هر چه زودتر این انتخاب صورت بگیرد و هر کسی هم که انتخاب می‌شود، تیم ملی با او به موفقیت برسد.»‌

برش

حرف سعید راد را گوش می‌کنم و دیگر نمی‌رقصم

سعید راد، بازیگر سینما و تلویزیون یکی از تماشاگران ویژه بازی اخیر پرسپولیس و نساجی بود. او مصاحبه‌ای با خبرنگاران داشت که انتقادات تندی علیه کالدرون مطرح کرد و البته در بخشی از صحبت‌هایش از شادی گل برخی بازیکنان انتقاد کرد و گفت: «مگر علی پروین می‌رقصید؟» اشاره سعید راد به شادی‌های متفاوت کنعانی‌زادگان بود.

این بازیکن به انتقاد بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون چنین واکنشی داشت: «من از لحاظ شخصیتی سعید راد را خیلی دوست دارم و به نظرم او انسان بزرگی است. فیلم‌هایش را هم دوست دارم و نگاه می‌کنم. ایشان پیشکسوت ما هست و اگر واقعاً رقصیدن من باعث ناراحتی ایشان شده، حرفش را گوش می‌کنم و دیگر این کار را انجام نمی‌دهم و نمی‌رقصم.» ‌‌

حامد جیرودی

iran-newspaper.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک