طلا به 2000 دلار خواهد رسید؛ حقیقت یا ادعای جسورانه؟!


به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ یک تحلیل گر می گوید که طلا آماده است تا با شروع سال جدید میلادی حباب ذهنی 1.500 دلار در هر انس را بشکند و اگر سال 2019 را معیار قرار دهیم، به روند رشد خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.


10 دی 98

طلا به 2000 دلار خواهد رسید؛ حقیقت یا ادعای جسورانه؟!

یادداشت سردبیر: انتظار می­رود سال 2020 به مانند سال­های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایان یابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاری است. پس گزارش ویژه ما را در خصوص عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری شما در سال 2020 را از دست ندهید.

طلا به 2000 دلار خواهد رسید؛ حقیقت یا ادعای جسورانه؟!

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ یک تحلیل گر می گوید که طلا آماده است تا با شروع سال جدید میلادی حباب ذهنی 1.500 دلار در هر انس را بشکند و اگر سال 2019 را معیار قرار دهیم، به روند رشد خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.

فوئاد رزاق زاده، تحلیل گر تکنیکال سیتی ایندکس، در بخشی از پیش بینی جسورانه خود اعلام کرد که انتظار دارد طلا در سال 2020 به رکوردی تاریخی دست یابد و هر انس با 2.000 دلار معامله شود.

رزاق زاده دلیل این پیش بینی را، همکاری بانک های مرکزی سراسر جهان در خصوص سیاست های پولی ضعیف در سال آینده می داند. وی افزود که سیاست های مالی ضعیف تر دارایی ها را به محدوده ای منفی سوق می دهد و در نتیجه تقاضای خرید طلا را افزایش خواهد داد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری کیتکو ادعا کرد که حتی اگر طلا به حد پیش بینی شده توسط او نرسد، در سال 2020 روندی رو به رشد را طی خواهد کرد. "به نظر من شرایط کاملا برای افزایش قیمت طلا مهیا می باشد."

رزاق زاده افزود: "چشم انداز تکنیکال طلا از تابستان 6 سال پیش که با قیمت ثابت 1.350 دلار آغاز شد و همچنین با پیشرفت هایی که طی ماه های اخیر شاهد بوده ایم، همچنان صعودی خواهد بود. تا زمانی که طلا این روند صعودی را از زمانی که با نرخ 1.350 دلار معامله می شد ادامه دهد، پیش بینی های تکنیکال نیز همگی ادامه روند افزایش آن را تایید خواهند کرد."

وی خاطرنشان کرد که کلید اصلی افزایش قیمت طلا در چشم انداز سال آتی، اوراق قرضه و ارزش دلار آمریکا می باشد. وی توضیح می دهد که شرکتش قادر به تایید وضعیت دلار در آینده نیست ولی کاهش ارزش اوراق قرضه را تایید می کند. به نظر می رسد که دوران خوب 10 ساله دلار آمریکا رو به اتمام باشد چرا که به نسبت ابتدای سال 2019، با بیش از 50 درصد کاهش وارد سال نو می شود.

رزاق زاده می گوید: "احتمالا با تلاش بانک های مرکزی برای مبارزه با کاهش رشد اقتصادی و فشار تورم ناشی از سیاست های پولی ضعیف، ارزش اوراق قرضه پایین بماند."

با این وجود، آنچه می تواند طلا را وارد مرحله جدیدی در سیر صعودیش نماید، اصلاح بازار سهام است. با ورود بازار سهام به سطوح قیمتی جدید، طلا هم موفق شد مرز 1.500 دلار را پشت سر بگذارد. بسیاری از تحلیل گران در خصوص اصلاح بازار سهام ابراز نگرانی کرده اند. بازاری که طولانی ترین روند افزایش خود در طول تاریخ را شاهد است.

رزاق زاده تاکید کرد: "اگر سهام آمریکا در سال 2020 اصلاح شود، ارزش طلا به مراتب بالاتر خواهد رفت. سرانجام با شکسته شدن حباب بازار سهام آمریکا، تقاضای خرید طلا می تواند ارزش آن را به مرز 1920 دلار سال 2011 برساند که یک قدم با پیش بینی من یعنی 2000 دلار فاصله خواهد داشت."

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

قیمت فروش خانه در منطقه تهرانپارس چند؟ | 0.9 هزار چرا قیمت بیت‌کوین به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید؟ | 0.8 هزار تحلیل تکنیکال؛ تایید رشد هفتگی طلا | 2.0 هزار درخشش طلا در پیش است/میانگین 1600 دلاری قیمت در سال 2020 | 1.2 هزار سلامت خود را با قاشق بسنجید/این مدل نشستن استخوان‌های زانو را نابود می‌کند | 1.8 هزار
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر