آیا خودارضایی باعث پارگی بکارت میشود؟


آیا خودارضایی باعث پارگی بکارت میشود؟

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و پارگی آن می‌تواند کاملا بدون علامت باشد.

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و پارگی آن می‌تواند کاملا بدون علامت باشد. پارگی پرده بکارت گاهی اوقات با خونریزی، درد خفیف همراه است ولی به طور کلی درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست.
پارگی پرده بکارت و سلامت آن، درگذشته یکی از نگرانی‌های دختران در شرف ازدواج و خانواده‌های آنها بود. ملاکی در سنجش سلامت جنسی دختران جوان که این روزها کمتر به آن توجه می‌شود؛ چرا که ثابت شده این مسأله نمی‌تواند معیار قابل اعتمادی برای تشخیص سلامت جنسی باشد.
آیا خودارضایی باعث پارگی بکارت میشود؟
با این حال هستند کسانیکه پرسش‌های ذهنی بیشماری در مورد پرده بکارت دارند و افزایش سطح آگاهی‌ در زمینه پرده بکارت کمک بزرگی به آنها کرده و به بسیاری از باورهای نادرست را خاتمه می‌دهد.
برای رفع این نگرانی و پاسخ به پرسش‌های ذهنی دختران جوان به سراغ دکتر شیدا جوهری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا رفته‌ایم.
انواع پرده بکارت کدامند؟
پرده بکارت بافت نازکی از جنس غشائی مشابه با دیواره واژن است که ورودی مهبل را به صورت ناقص می‌پوشاند. این پرده در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد.
اشکال پرده بکارت گوناگون است که اصلی ترین آنها به این قرار است:
پرده حلقوی :
این پرده به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده است. پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.
پرده بکارت مثلثی شکل :
که شایع ترین نوع در میان دختران است.
پرده بکارت مشبک :
در این حالت پرده بکارت سراسر مدخل را پوشانده است ولی دارای چندین روزنه است.
پرده بکارت حلقوی چیست؟
پرده بکارت حلقوی به دو دسته قابل اتساع و غیرقابل اتساع تقسیم می‌شود. پرده حلقوی غیرقابل اتساع، در اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می‌شود مانند انواع دیگر پرده بکارت .
پرده بکارت ارتجاعی چیست؟
اما بافت پرده حلقوی قابل اتساع که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و "به علت همین حالت ارتجاعی” هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی سائیدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود. به همین علت ممکن است برای مرد این تصور پیش آید که همسر او باکره نیست.
در مواردی که رابطه جنسی وجود داشته باشد، لبه پرده ارتجاعی دچار سائیدگی و شل شدگی می‌شود. همچنین مخاط واژن در اثر نزدیکی جنسی مشخصاتی را نشان می‌دهد.
باید توجه داشت که پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است در هر جهتی و به هر شکل و اندازه‌ای رخ بدهد. معمولا پارگی پرده بکارت ارتجاعی در هنگام زایمان کامل می‌شود ؛ پرده بکارت ارتجاعی درصورتیکه آسیب ببیند به طور خود به خود قابل ترمیم نیست.
پارگی پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟
خون ریزی در اولین مقاربت ضرورتا دلیلی بر پارگی پرده بکارت نیست. مفهوم اولین خون می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد که به خونریزی پرده ربطی ندارد.
بنابراین فقدان خونریزی در مقاربت اولیه دلیل بر عدم پارگی نیست. در واقع خونریزی دلیلی بر داشتن یا پارگی پرده نیست. تنها ۵۰ درصد از دختران در اثر دخول دچار خونریزی می‌شوند. بنابراین ملحفه سفید آغشته به خون ملاک قابل اعتمادی برای بکارت یک خانم نیست. در مواردی که پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد، امکان دارد پارگی بدون خونریزی باشد.
آیا خودارضایی می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟
از دست دادن زیبایی و کبودی زیر چشم از عوارض خود ارضایی دختران و زنان است.
خود ارضایی در صورتیکه باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود، می‌تواند باعث پارگی آن شود. ذکر این نکته ضروری است که پرده بکارت به طرق مختلف پاره می‌شود هرچند مقاربت متداول ترین راه آن است.
دختران فعال با ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری، رقص، پریدن و سایر فعالیتهای فیزیکی بیشتر در معرض کشیده شدن و پارگی پرده بکارت قرار دارند. وارد کردن تامپون با نیروی کافی نیز ممکن است باعث پارگی شود. ضربه‌های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود.
باید توجه داشت که پارگی پرده بکارت تنها از طریق ضربه مستقیم به آن یا مقاربت اتفاق نمی افتد و جز به این دلیل هیچ مورد دیگری مثل سقوط از ارتفاع یا بلند کردن جسم سنگین،کوهنوردی و موارد مشابه نمی‌تواند علتی برای این پارگی باشد.
علائم و نشانه‌های پاره شدن پرده بکارت چیست؟
پارگی پرده بکارت می‌تواند کاملا بدون علامت باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد که می‌تواند از چند قطره تا خونریزی شدید باشد. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و فقط با معاینه می‌توان در مورد آن نظر داد.
در معاینه‌ای که توسط پزشک متخصص متبحر انجام می‌شود، سائیدگی‌ها، پارگی‌ها و گاهی کبودی‌های پرده بکارت مشخص می‌شود و گاهی بر اساس همین علائم می‌توان قدیمی یا جدید بودن زمان دخول جنسی را هم مشخص کرد و به همین دلیل است که در موارد تجاوزجنسی، توصیه می‌شود هرچه زودتر معاینه پرده بکارت صورت بگیرد تا شاید بتوان در مورد زمان اتفاق نیز نظر داد.
آیا خودارضایی باعث پارگی بکارت میشود؟
چگونه در شب زفاف درد پاره شدن پرده بکارت را کاهش دهید؟
مهمترین نکته در کاهش درد نزدیکی در شب زفاف، رعایت حالات روحی است. زوج باید از قبل در مورد عمل جنسی آگاهی کامل داشته باشند و بدانند برای انجام این کار باید آمادگی روحی داشته باشند. اگر زوج از قبل همدیگر را نمی‌شناسند باید صبر کنند تا بین آنها صمیمیت برقرار شود سپس اقدام به نزدیکی جنسی منجر به دخول کنند.
به بیان دیگر، بسیاری از خانمها از نزدیکی اولیه ترس دارند و باید بر این ترس آرام آرام غلبه کنند. در این مرحله پیش نوازش بسیار مهم است. بسیاری از خانمها در اولین نزدیکی درد زیادی را تجربه می‌کنند که لازم است همسران از آن آگاه باشند. در مواردی که درد بسیار شدید است می‌توان به پزشک متخصص مراجعه کرد تا با داروهای ضد درد، نزدیکی را قابل تحمل کرد.
آیا خودارضایی باعث پارگی بکارت میشود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات