60 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص می‌یابد


60 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص می‌یابد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 60 درصد اعتبارات سفر پیش روی رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص می‌یابد.

محبوب حیدری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با تخصیص این اعتبارات شاهد توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های گردشگری خواهیم بود که در این زمینه جلساتی را در تهران با مسئولان کشوری برگزار کردیم تا در سفر رئیس جمهور بیشترین منابع را جذب حوزه راه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر قبلی رئیس جمهور اعتبارات محدودی برای دو پروژه رضی – امیرکندی و فیروزآباد – خلخال اختصاص یافته بود در حالی که در سفر پیش روی رئیس جمهور کشورمان به استان اردبیل برای 8 تا 9 پروژه حوزه راه اعتبارات جذب خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با پیگیری استاندار اردبیل و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در سال‌های اخیر توجهی جدی به افزایش اعتبارات حوزه راه استان انجام شده که امیدواریم ماحصل آن به ایمن‌سازی جاده‌ها و تردد راحت هموطنان منجر شود.

حیدری با بیان اینکه از کل راه‌های شریانی استان اردبیل 700 تا 750 کیلومتر قسمت عمده‌ای از آنها ردیف ملی گرفته‌اند، تصریح کرد: تا قبل از سال 95 تنها 250 کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل ردیف ملی داشته که در این سه سال سعی کردیم این رقم را تا 700 کیلومتر افزایش دهیم تا از ردیف ملی بهره‌مند شوند.

تکمیل مطالعات محورهای مواصلاتی تا خرداد ماه سال آینده

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمانی که بنده تکمیل پروژه و گشایشی را در محورهای مواصلاتی با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌بینم به معنای واقعی خوشحال شده و خستگی و سختی کار را نیز فراموش می‌کنم.

حیدری به مطالعات همه محورهای مواصلاتی استان و تکمیل آن تا خرداد ماه سال آینده اشاره و اظهار کرد: محور اردبیل – سرچم، احداث گردنه دوم حیران و رفع گره ترافیکی در این گردنه زیبا مورد مطالعه قرار گرفته و در ماه‌های آینده با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع می‌شود تا هموطنانمان که در گردنه حیران و محدوده تونل در ایام تعطیل با گره ترافیکی روبرو می‌شوند مشکلاتشان رفع شود.

وی برآورد احداث تونل دوم این مسیر را 50 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور این منابع اختصاص خواهد یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با اولویت توسعه راه‌های استان را پیگیر هستیم که در این بین محور پارس‌آباد – سربند به مشگین‌شهر به طول 135 کیلومتر در حال مطالعه است که اوایل سال آینده با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

حیدری از احداث بیله‌سوار – گوگ تپه و اتصال آن به گرمی خبر داد و گفت: هرچند مناقصه برای احداث این مسیر انجام شده اما پیمانکاری حاضر به اجرای پروژه نشده ولی با 200 میلیارد تومان اعتبار از سال آینده احداث این پروژه را نیز شروع خواهیم کرد.

وی از چهارخطه گرمی به اردبیل و تکمیل محور سه راهی صحرا به رضی خبر داد و بیان کرد: مطالعات محور مشگین‌شهر – اهر و محدوده رانشی نیر – سراب آغاز شده تا عملیات اجرایی آنها نیز در سال آینده به انجام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع 700 کیلومتر از راه‌های شریانی استان مورد مطالعه قرار گرفته و با تلاش و مجاهدت پیمانکاران سختکوش عملیات اجرایی در این مسیرها و محورها به انجام می‌رسد، تصریح کرد: پیمانکاران حوزه راه نهایت همکاری را با راه و شهرسازی استان دارند و حتی با تزریق منابع مالی کم احداث و تکمیل پروژه‌ها را در اولویت قرار داده‌اند.

حیدری بدهی این اداره کل را به پیمانکاران 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ما به تدریج و با تخصیص اعتبارات بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دو سال آینده سعی بر این است تا با جذب بیشترین منابع ملی عقب‌ماندگی‌ها و فقر استان را از توسعه بزرگراه‌ها تا حدودی جبران کنیم که انتظار می‌رود همه مسئولان استان و نمایندگان ما را در این میسر یاریگر باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد وضعیت راه‌های روستایی و انتزاع این بخش از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: پروژه‌های در درست احداث تا پایان سال برعهده اداره کل راه و شهرسازی است ولی پروژه‌های جدیدی که در حوزه راه شروع خواهد شد برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود که با تصمیم وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر این انتزاع انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد