8 شهر و 120 روستای چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید گازرسانی شد


8 شهر و 120 روستای چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید گازرسانی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه خطوط انتقال گاز در این استان گفت: هم اکنون به 8 شهر و بیش از 120 روستای این استان در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است.

سیامک حیدری روز سه‌شنبه در جریان استقرار سومین دوره گروه ارزیاب سرآمد و بهبود مستمر شرکت ملی گاز کشور در این استان، از هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی در اجرای شبکه گاز طبیعی به مناطق سخت‌گذر و محرم استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات گاز رسانی به ۲۷ روستا و آبادی و منطقه " بازفت" شهرستان کوهرنگ در حال انجام است.

وی، تعداد شهرهای برخوردار از گاز طبیعی را ۳۹ شهر و روستاهای بهره‌مند از خدمات گازرسانی را ۴۷۰ روستا اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه بازفت نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
به گفته وی، گازرسانی در طول دولت تدبیر و امید ۲۵ درصد نسبت به دولت دهم رشد دارد و به ۵ هزار و ۵۲۰ کیلومتر ارتقا یافته است.
حیدری ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم ۲۳۵ هزار و ۷۲۱ مشترک در استان از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که طی ۵ سال گذشته با ۳۱ درصد رشد به ۳۰۷ هزار و ۷۹۹ مشترک افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، تعداد مشترکان صنعتی و کشاورزی گاز طبیعی استان را در ابتدای دولت یازدهم را افزون بر ۸۷۴ مشترک عنوان و تصریح کرد: این رقم هم اینک با ۳۵ درصد رشد، به یکهزار و ۱۷۶ مشترک صنعتی و کشاورزی ارتقا یافته است.
حیدری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری استان را بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی این خطه را ۸۶.۵ درصد دانست.
براساس اعلام کارشناسان شرکت ملی گاز، چهارمحال و بختیاری در ردیف ۸ استان سبز کشور در اجرای گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری گفت: همچنین در دو سال گذشته سومین و آخرین شبکه گاز فشرده CNG منطقه سخت‌گذر و جنگل‌نشین دهستان بارز بخش منج شهرستان لردگان که از سال ۸۴ با تزریق گاز فشرده تامین می‌شد، به شبکه گاز سراسری طبیعی پیوست.

به گفته وی، در سال ۹۸ با پیشنهاد و حمایت سازمان جهانی یونسکو سه منطقه روستایی جنگل‌نشین 'سردشت'، ' ارمند' و 'منج' شهرستان لردگان به منظور جلوگیری از تخریب جنگل‌ها به شبکه تزریق سیار گاز فشرده قرار گرفت.
حیدری تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت تدبیر و امید، این مخازن سیار و موقتی قطع و این مناطق روستایی، عشایری به شبکه گاز شهری پیوست.
وی، میزان اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح شبکه گازسانی منطقه منج در سال جاری را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۲۰ روستا در قالب یکهزار و ۱۱۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
حیدری، از اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال جاری اشتراک پذیری صورت گرفت که از این تعداد ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است.
به گزارش ایرنا ،سومین دوره گروه ارزیاب سرآمد و بهبود مستمر شرکت ملی گاز کشور به مدت ۳ روز روند کار اداری، بهینه کاری، هدایت و خلاقیت، خودارزیابی، فنی و پیشرفت و توسعه گازرسانی چهارمحال و بختیاری را ارزیابی خواهند کرد که این استان در دوره گذشته رسته ۳ ستاره را کسب کرد.

کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از شهرستانهای سردسیر این استان است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۴۲ شهر و نزدیک به ۸۰۰ روستا و آبادی با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس