درمان و نجات قلب انسان در تبعیت از پیامبران و اولیاء الهی است


درمان و نجات قلب انسان در تبعیت از پیامبران و اولیاء الهی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: انبیاء و اولیاء الهی از طرف خداوند برای درمان و نجات قلب انسان از انواع بیماری‌ها راهکارهای کاملی را عرضه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمد محمدی ری شهری» پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی سخنانی اظهار کرد: پروردگار متعال به وسیله پیامبران و ائمه معصومین(ع) انسان را طبیب روح و روان خود قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه خداوند از طریق پیامبران و ائمه معصومین(ع) نشانه‌های سلامت قلب انسان را مشخص می‌کند، ابراز کرد: انبیاء و اولیاء الهی از طرف خداوند برای درمان و نجات قلب انسان از انواع بیماری‌ها راهکارهای کاملی را عرضه کردند.

وی افزود: انسان با کمی تامل و تفکر درباره زندگی دنیوی و معنوی خود می‌تواند سلامت یا بیماری قلب را تشخیص دهد.

تولیت حوزه علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به بیاناتی از بزرگان و علمای دین، تصریح کرد: هر کس به محضر اهل‌بیت(ع) این منابع نور مشرف شود و تغییر و یا حس خوبی در وجود خود احساس نکند قلب او بیمار بوده و به معالجه نیاز دارد.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه قلب سالم احساس و ادراکات مفید و سودمند را درک می‌کند، ابراز کرد: خداوند در سوره مبارکه صافات نشانه صحت و سلامت قلب را بیان فرموده و بالاترین و سالمترین قلب‌ها را متعلق به انبیاء و اولیاء الهی معرفی می کند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قلب سالم در وجود انسان او را به درک و مشاهده حقایق هستی می‌رساند در حالی که قلب بیمار هرگز نمی‌تواند به این درک برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر میزان قلب انسان سلامت و پاکی بیشتری داشته باشد به همان میزان احساسات و ادراکات را درک خواهد کرد و روز قیامت هم به همان میزان اهل نجات خواهد بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا