طرح ملی فهما گامی بلند برای پایش ظرفیت های کانون های مساجد است


طرح ملی فهما گامی بلند برای پایش ظرفیت های کانون های مساجد است

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی گفت: طرح ملی فهما، گامی بلند در جهت پایش پتانسیل، ظرفیت ها و استعدادهای فراوان کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین « نادر حقیقی »، رئیس حوزه علمیه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام علاوه بر نقش عبادی، هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت های اجتماعی نیز بوده اند، اظهار کرد: در حال حاضر مساجد می توانند پایگاه مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی باشند.

وی نقش کانون های فرهنگی هنری در پویایی و فعال کردن مساجد را بسیار موثر دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری طی سال های اخیر نقش اثر گذاری در زمینه رونق و پویایی برنامه های مساجد ایفا کرده اند.

رئیس حوزه علمیه استان هرمزگان به نقش راهبری امام جماعت نقش در رونق بخشی به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری اشاره و عنوان کرد: در سایه همراهی و تعامل بین امام جماعت و مدیر و اعضای کانون، فعالیت های مساجد نیز موثرتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تربیت و پرورش امام جماعت طراز انقلاب اسلامی در دستور کار حوزه علمیه قرار دارد، گفت: این طرح با هدف لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری و در راستای تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اجرا شده است.

حقیقی با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی هنری توانسته اند در این برهه حساس تعامل خوبی بین ارکان مسجد و نسل جوان بوجود آوردند، بیان کرد: کانون ها باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری رسالت جذب جوانان و نوجوانان را به مسجد به بهترین شکل انجام دهند.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد هرمزگان، از اجرای طرح فهما به عنوان گامی بلند در جهت پایش پتانسیل، ظرفیت ها و استعدادهای فراوان کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی تصریح کرد: توجه به خروجی این طرح می تواند در برنامه ریزی کلان فرهنگی استان و کشور در حوزه مساجد و روستا موثر واقع شود.

وی یادآور شد: حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد بشاگرد در جمع کانون های فرهنگی هنری پیشتاز در این طرح، بیانگر کار آمد بودن طرح و نشان از توجه به نقاط روستایی و محروم و بر اساس عملکرد فعالیتی است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...